СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА СТУДЕНТІВ З ІНВАЛІДНІСТЮ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Спіріна Київський унівесритет імені Бориса Грінченка, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, 02000 Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-0287-7343
  • Барбара Ґрабовска Сілезький університет в Катові- цах, вул. Бєльська, 62, 43-400 Цешин, Польща https://orcid.org/0000-0003-2558-0294
  • Тетяна Лях Київський унівесритет імені Бориса Грінченка, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, 02000 Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-8807-0497

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.6

Анотація

У статті розглянуто питання навчання студентів з інвалідністю в закладах вищої освіти, підкреслено важливість та зазначено особливості соціально-педагогічної підтримки, яка враховує основні моменти, які викликають труднощі у даної категорії при отриманні освітніх послуг.
Визначені перспективні напрямки розв’язання проблем щодо організації підтримки студентів з інвалідністю у середовищі закладу вищої освіти.
Розуміння сутності соціально-педагогічної підтримки студентів з інвалідністю в закладах вищої освіти передбачає, насамперед, знання специфіки різних видів порушень розвитку, виявлення наявних проблем, потреб та можливостей таких студентів, а також створення доцільних умов в освітньому середовищі для надання їм необхідної допомоги.
Зростання чисельності людей з інвалідністю в Україні висуває низку проблем, пов’язаних з їх адаптацією, соціалізацією, зокрема з освітою та працевлаштуванням. Особливе місце в системі вищої освіти України займає інтегрована форма навчання студентів з інвалідністю разом з іншими студентами, головною умовою якої є забезпечення рівного доступу до навчання, позанавчальної діяльності, рівних прав на отримання вищої освіти.
Створення відповідних умов для навчання та розвитку студентів з інвалідністю у закладах вищої освіти, опанування знаннями, навичками, компетентностями є важливою складовою процесу інтеграції молоді з інвалідністю в суспільство. У сучасних умовах доступність вищої освіти для інвалідів є гострою соціальною і педагогічною проблемою, яка пов’язана із формуванням цілісного бачення й специфіки соціально-педагогічного процесу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Тетяна Спіріна , Київський унівесритет імені Бориса Грінченка, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, 02000 Київ, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціального виховання та соціальної роботи Інституту гуманітарних наук

Барбара Ґрабовска , Сілезький університет в Катові- цах, вул. Бєльська, 62, 43-400 Цешин, Польща

Доцент, факультет мистецтв та освітні наук, Інститут педагогіки факультету соціальних наук

Тетяна Лях , Київський унівесритет імені Бориса Грінченка, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, 02000 Київ, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри со- ціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту гуманітарних наук

Downloads


Переглядів анотації: 381

Опубліковано

2020-12-30

Як цитувати

Спіріна , Т., Ґрабовска , Б., & Лях , Т. (2020). СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА СТУДЕНТІВ З ІНВАЛІДНІСТЮ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. The Modern Higher Education Review, (5), 62–71. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.6

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ ТА КУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ ВИЩОЇ ОСВІТИ