СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА СТУДЕНТІВ З ІНВАЛІДНІСТЮ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.6Анотація
У статті розглянуто питання навчання студентів з інвалідністю в закладах вищої освіти, підкреслено важливість та зазначено особливості соціально-педагогічної підтримки, яка враховує основні моменти, які викликають труднощі у даної категорії при отриманні освітніх послуг.
Визначені перспективні напрямки розв’язання проблем щодо організації підтримки студентів з інвалідністю у середовищі закладу вищої освіти.
Розуміння сутності соціально-педагогічної підтримки студентів з інвалідністю в закладах вищої освіти передбачає, насамперед, знання специфіки різних видів порушень розвитку, виявлення наявних проблем, потреб та можливостей таких студентів, а також створення доцільних умов в освітньому середовищі для надання їм необхідної допомоги.
Зростання чисельності людей з інвалідністю в Україні висуває низку проблем, пов’язаних з їх адаптацією, соціалізацією, зокрема з освітою та працевлаштуванням. Особливе місце в системі вищої освіти України займає інтегрована форма навчання студентів з інвалідністю разом з іншими студентами, головною умовою якої є забезпечення рівного доступу до навчання, позанавчальної діяльності, рівних прав на отримання вищої освіти.
Створення відповідних умов для навчання та розвитку студентів з інвалідністю у закладах вищої освіти, опанування знаннями, навичками, компетентностями є важливою складовою процесу інтеграції молоді з інвалідністю в суспільство. У сучасних умовах доступність вищої освіти для інвалідів є гострою соціальною і педагогічною проблемою, яка пов’язана із формуванням цілісного бачення й специфіки соціально-педагогічного процесу.