КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ЧЕСНОСТІ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.10Ключові слова:
академічна чесність, академічно нечесні прояви, етичний кодекс, морально-етична поведінка, плагіат, студент, університетАнотація
У статті висвітлено концептуальні засади формування академічної чесності майбутніх педагогів під час професійної підготовки; досліджено суть поняття “академічна чесність”, його зміст щодо формування особистісних і професійних характеристик компетентного фахівця; визначено ставлення до випадків академічно нечесної поведінки майбутніх педагогів. Досліджено зростання кількості порушень етичної поведінки в університетах. Європейський досвід формування морально-етичної поведінки майбутнього фахівця в галузі освіти висвітлюється як модель для боротьби України з толерантністю до академічного нехтування етичними правилами під час навчання. На основі систематичного аналізу було доведено, що академічна чесність – це правила та морально-етичні принципи, які всі освітяни повинні використовувати для побудови атмосфери взаємної довіри в академічному середовищі, оновлення системи освіти. Розуміння та прийняття академічних норм на основі систематичної роботи та мотивації є необхідним явищем для майбутніх педагогів. Оновлення системи вищої освіти можливе лише за активної участі студентів у реформах, надання пропозицій щодо шляхів вдосконалення освітнього процесу. Багато закладів вищої освіти України вже мають «Етичні кодекси», які визначають принципи академічної чесності на законодавчому рівні. Наступним кроком до відновлення академічної культури нашої країни буде створення етичних комісій, які чітко регулюватимуть санкції за невиконання етичних норм в освітньому середовищі. Зроблено висновок, що академічна чесність набула особливого значення для освітнього середовища, і лише спільні зусилля всієї академічної спільноти можуть побудувати корпоративну культуру університету. Необхідно комплексно боротися з толерантним ставленням студентів до негативних явищ порушення етичних принципів в освітній діяльності.
Завантаження
Посилання
Androshuk, G. (2015). Avtorske pravo i apropriaciya u mistectvi: mezhi dostupnogo [Copyright and apportioning in art: the boundaries of the available]. Intelektualna vlasnist v Ukrayini: naukovo-praktichnij zhurnal, 9, 13–20.
Andres, D., Moritz, M., & Oestreicher, W. (2014). Gute Begleitung wissenschaftlicher Arbeiten als Ansatz zur Prävention akademischen Fehlverhaltens. Information-Wissenschaft Und Praxis, 65 (1), 3–8. DOI: 10.1515/iwp-2014-0002.
Bacha, N. N., Bahous, R., & Nabhani, M. (2012). High schoolers' views on academic integrity. Research Papers in Education, 27 (3), 365–381. DOI: 10.1080/02671522.2010.550010.
Baird, C., & Dooey, P. (2014). Ensuring effective student support in higher education alleged plagiarism cases. Innovative Higher Education, 39 (5), 1–14. DOI: 10.1007/s10755-014-9285-4 (eng).
Barnhardt, B. (2016). The «Epidemic» of cheating depends on its definition: A critique of inferring the moral quality of «Cheating in any form». Ethics and Behavior, 26 (4), 330–343. DOI: 10.1080/10508422.2015.1026595.
Brandtner, A. (2014). Auf den Schultern von Bibliotheken: Warum koordiniert die Universitätsbibliothek Mainz das Projekt «akademische Integrität» an der Johannes Gutenberg-Universität Mainz? Information-Wissenschaft Und Praxis, 65 (1), 33–39. DOI: 10.1515/iwp-20140013.
Bretag, T., & Green, M. (2014). The role of virtue ethics principles in academic integrity breach decision-making. Journal of Academic Ethics, 12(3), 165–177. DOI: 10.1007/s10805-014-9209-z.
Chubb, J., & Watermeyer, R. (2016). Artifice or integrity in the marketization of research impact?: investigating the moral economy of (pathways to) impact statements within research funding proposals in the UK and Australia. Studies in Higher Education, 42 (12), 2360–2372. DOI: 10.1080/03075079.2016.1144182.
Fendler, R. J., & Godbey, J. M. (2016). Cheaters should never win: Eliminating the benefits of cheating. Journal of Academic Ethics, 14 (1), 71–85. DOI: 10.1007/s10805-015-9240-8.