ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ІНЖЕНЕРНОЇ ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Nina Batechko доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри вищої та прикладної математики, Національний університет біоресурсів і природокористування України
  • Mykola Lut кандидат технічних наук, професор, професор кафедри електропостачання імені проф. В. М. Синькова, Національний університет біоресурсів і природокористування України

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.6

Ключові слова:

заклад вищої освіти, інженерна освіта, компетенції, освітні послуги, освітня програма, управління якістю, якість освіти.

Анотація

У статті висвітлюються основні засади підготовки інженерних кадрів і, зокрема, забезпечення тісного зв’язку пропонованого навчального матеріалу з їх майбутньою інженерною діяльністю, перспективами технічного, технологічного, економічного та соціального розвитку суспільства. Стисло викладені питання щодо якості освітніх програм у закладах вищої освіти. Серед вимог до інженерної діяльності майбутнього розглядаються вимоги щодо формування змісту інженерної освіти, її гуманітаризації, фундаменталізації та професіоналізації.

Зроблено висновок, що найбільш очікуваними на міжнародному ринку освітніх послуг є освітньо-професійні програми підготовки фахівців в науково-технічній сфері, сформовані за традиційною для європейських, африканських і американських країн номенклатурою спеціальностей, зміст і структура яких відповідає прийнятим міжнародним вимогам. Для формування сучасного вітчизняного корпусу інженерів необхідно: суттєво підняти престиж інженерних професій; забезпечити внесення якісних змін у підготовку інженерних кадрів, зорієнтувавши її на сучасні досягнення науки і техніки, поглиблене вивчення фундаментальних дисциплін, розвиток творчих і організаційних навичок майбутніх інженерів, їх здатності працювати в умовах жорсткої конкуренції; здійснити якісне поліпшення професорсько-викладацького складу та переоснащення навчально-лабораторної бази; забезпечити можливість активізації участі виробничих підприємств, науково-дослідних і проектно-конструкторських установ у підготовців фахівців інженерного профілю; створити правові основи для корпоративної підготовки інженерів вищими навчальними закладами. З метою координації діяльності закладів  вищої освіти, що готують фахівців інженерного профілю, було би доцільним ширше впроваджувати досвід з громадської акредитації інженерних освітніх програм та сертифікації інженерних кваліфікацій і професійної інженерної діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Poholkov, Yu. P., & Chuchalin, A. I. (2004). Management of the quality of engineering education. University administration. Issue 5–6 (33), 121–125.

Agranovich, B. L., Chuchalin, A. I., & Solovyev, M. A. (2004). Innovative Engineering Education. Engineering Education. Issue 1, 11–14.

Grebnev, L., Kruzhanin, V., & Popova, E. (2003). Modernization of the structure and content of engineering education. Higher education in Russia. Issue 4, 46–56.

Quality Management at the University (2002). Pokholkova, Yu. P., & Chuchalina, A. I. (Eds.), 251.

Mesyats, G. A., Pokholkov, Yu. P., Agranovich, B. L., and others. (2003). Academic Innovation University. Higher Education Today. Issue 7, 12–21.

Damien, E. (2007). Out of the crisis. New People Management, Systems and Process Management Paradigm / Edward Daming;Tr-n from English. Moscow, RF: Alpina Business Books, 370.

Basic principles of the national doctrine of engineering education. Retrieved from http://aeer.cctpu.edu.ru/winn/doctrine/doctrine_4.phtml

Law of Ukraine «Pro vyshhu osvitu» [About Higher Education] from 01.07.2014 №1556-VII. Retrieved from http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T141556.html

Downloads


Переглядів анотації: 338

Опубліковано

2019-02-14

Як цитувати

Batechko, N., & Lut, M. (2019). ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ІНЖЕНЕРНОЇ ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ. The Modern Higher Education Review, (3). https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.6

Номер

Розділ

НЕПЕРЕРВНА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА