КОМП’ЮТЕРНІ ТА ОНЛАЙН ТЕХНОЛОГІЇ ТЕСТУВАННЯ В ОСВІТІ: ОГЛЯД ОСНОВНИХ АСПЕКТІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.10Анотація
Для багатьох студентів та викладачів, які працюють в Інтернет-середовищі під час пандемічної кризи, використання комп’ютерів для навчального тестування часто є невідворотним безвихідним становищем. Це пов’язано з тим, що матеріали онлайн є не просто корисним доповненням до навчальних та викладацьких ресурсів, а, скоріше, єдиним доступним рішенням. Попри те, що комп’ютери ускладнюють як процес розробки тестів так і їх проходження — вони мають ряд суттєвих переваг. Варто також зазначити, що освітні тестування як ефективний спосіб перевірки прогресу та досягнень у навчанні відбувається у електро- нному варіанті, що має багато спільного з паперовим варіантом. У статті представлені переваги та недоліки комп’ютеризованого тестування з метою з’ясування чи можна рекомендувати такий режим тестування як альтернативу паперовому варіанту. Стаття узагальнює ключові питання, що стосуються використання електронних пристроїв з метою побудови, адміністрування та аналізу тестування та оцінок на основі огляду літератури досліджень та практики в галузі комп’ютеризованих та онлайн-навчальних тестувань. Зокрема, у дослідженні зосереджено увагу на моделях адміністрування тестів, висвітлено переваги та недоліки комп’ютеризованого тестування, виокремлено порівняння результатів тестування у електронному та паперовому варіантах, а також виділено особливості веб-систем тестування, таких як перетворювачі текстових повідомлень, генератори тестів, повноекранний режим, автоматичне оцінювання (та їх перевірка), звітування про бали, зворотний зв’язок, а також кількісний аналіз тестових балів. У статті також запропоновані ідеї щодо розробки власної програми тестування.