СОЦІАЛЬНІ МЕДІА ТА ЗАКЛАДИ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ ДЛЯ РЕКРУТИНГУ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.9Анотація
Кількість пропозицій у вищій освіті, як в Україні, так і у світі в цілому, достатньо велика, а відповідно і конкуренція за нових студентів.
Заклади вищої освіти (ЗВО) в таких умовах повинні знати як ефективно презентувати себе цільовим аудиторіям. У цьому можуть допомогти нові цифрові технології та соціальні медіа. Особливо важливими соціальні медіа стали у період карантинних обмежень, пов’язаних із пандемією COVID-19. Університети змушені використовувати Інтернет як основне джерело комунікації, як для розповсюдження інформації, так і для безпосереднього набору студентів. Як результат, використання соціальних медіа у галузі вищої освіти стрімко зростає і ЗВО докладають усе більше зусиль щодо своєї присутності в Інтернет-просторі. Заклади вищої освіти намагаються налагодити контакт із потенційними абітурієнтами ще в старших класах школи, використовуючи різні медіаплатформи, а саме соціальні мережі та месенджери.
Ця стаття присвячена теоретичному аналізу та практичному дослідженню проблеми використання соціальних медіа, зокрема соціальних мереж, закладами вищої освіти в Україні для рекрутингу студентів та підтримки двостороннього зв’язку з ними. Дослідження показало, що більшість першокурсників активно використовували соціальні мережі для пошуку інформації про ЗВО, частина з них підтримувала діалог із університетом за допомогою соціальних мереж до вступу. Важливою є закономірність: чим ширше та якісніше ЗВО представлений у соціальних мережах, тим частіше абітурієнти та студенти звертаються до них за пошуком необхідної інформації. Проте соціальні мережі все ж залишаються допоміжним інструментом, адже більшість українських абітурієнтів при виборі ЗВО, у першу чергу, довіряють офіційним вебсайтам та відгукам випускників. У будь-якому випадку, маркетинг вищої освіти стає все більш цифровим, і ця тенденція найближчим часом не зменшиться.