СОЦІАЛЬНЕ ЛІДЕРСТВО: КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ Й РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ У МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.7Анотація
Підготовка майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності є надзвичайно складним та водночас важливим завданням.
Стаття присвячена актуальній проблемі формування соціального лідерства в умовах професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Умови сьогодення засвідчують потребу висвітлення окремих наукових підходів до лідерства в соціальній роботі. Визначено, що теоретичне дослідження феномену «соціального лідерства» як соціального явища на сучасному етапі розвитку суспільства зумовлює пошук критеріїв його сформованості у майбутніх фахівців соціальної сфери.
На основі обґрунтованих критеріїв (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісно-поведінковий) встановлено відповідні показники, що відображають характеристику прояву рівнів сформованості соціального лідерства у майбутніх працівників соціальної роботи (реактивний, активний, проактивний). Визначення критеріїв, показників та рівнів, які зможуть в подальшому вплинути на динаміку формування соціального лідерства у студентів — майбутніх працівників соціальної сфери для покращення сучасного стану суспільства, зокрема в галузі соціальної роботи є метою наукового дослідження.
Реалізація поставленої мети передбачала використання методів: наукового пізнання, аналізу наукової літератури, синтезу, порівняння, узагальнення, конкретизації, класифікації, систематизації, а також до описового методу.
На основі проведеного аналізу автором схарактеризовано компоненти соціального лідерства та обґрунтовано критерії, показники та рівні його сформованості відповідно до розуміння чинників формування соціального лідерства майбутніх соціальних працівників в умовах професійної підготовки.