ЛОГІКО–РАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАДНИК СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.4

Анотація

ормування нового історичного типу особистості вимагає адекватних змін змісту освіти, засобів реалізації поставлених завдань та самої організації системи освіти. Досягнення поставленої мети неможливе без формування високої інтелектуальної культури людини та здатності індивіда до її подальшого постійного вдосконалення. Однак роль і місце культурно-антропологічних, і перш за все логіко-раціональних чинників у модернізаційному процесі суспільства в наш час часто недооцінюється.
У запропонованій статті наголошено на необхідності розкриття ролі логіко-раціонального складника як необхідного компоненту сучасного освітнього процесу та осмисленні шляхів вдосконалення мислительної культури засобами освіти. Зазначено про факт падіння рівня сучасної культури мислення, раціонального міркування, вміння вести конструктивні діалоги, нездатності і небажання багатьох членів суспільства до критичного аналізу ситуацій, відсутність навичок послідовного і обґрунтованого викладу власних думок, переконання своїх співгромадян раціонально-логічним способом, що може призвести до варварства. Наведені результати скорочення годин дисциплін з логіки в Університеті, що відобразилося на невмінні студентів встановити відношення роду і виду, причинно-наслідкових зв’язків між предметами і явищами, здійснювати класифікації. Вказано на необхідність знань логіки, яка допомагає виявити хибну інформацію, розкрити логічні помилки.
Акцентовано увагу на важливості високої оцінки раціональності, яка веде свій початок з античності і знайшла своє вираження в античній філософії, де філософи виходили з того, що тільки за допомогою розуму, тільки раціональними методами можна осягнути світ, спираючись на силу переконання, на думку.
Підкреслено роль мови як культурного феномену, який у сукупності зі свідомістю та мислиннєвими і когнітивними процесами неможливий без раціонального використання законів логіки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Наталія Ханикіна, Київський університет імені Бориса Грінченка

Кандидат філологічних наук, старший науковий спів- робітник науково-дослідної лабораторії освітології

Тетяна Бондар , Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Маршала Тимошенка, 13-Б, м. Київ, Україна

Кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії

Downloads


Переглядів анотації: 315

Опубліковано

2020-12-30

Як цитувати

Ханикіна, Н., & Бондар , Т. (2020). ЛОГІКО–РАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАДНИК СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. The Modern Higher Education Review, (5), 39–49. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.4

Номер

Розділ

НЕПЕРЕРВНА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА