СИНЕРГЕТИЧНІ ЗАСАДИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ФОРМ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.3Анотація
Освітня система — це синергетична система (відкрита, нелінійна, неврівноважена, складна). Синергетичний підхід до освіти та науки відіграє важливу роль, оскільки створюється міждисциплінарний діалог та глибше вивчаються міждисциплінарні зв’язки. Основна місія освітньої діяльності — розвиток особистості, а використання міждисциплінар- ного напрямку дозволить краще розуміти глобальну систему «суспільство — природа». Реформування та модернізація вищої освіти в Україні, підвищення значення самостійної роботи студентів у загальному обсязі аудиторної та позааудиторнії підготовки призвели до впровадження електронного навчального змісту та інших компонентів дистанційної та телематичної освіти, що зосередженні на забезпечення відповідності національних освітніх стандартів міжнародним вимогам та повної участі України у розвитку європейського та світового освітнього простору.
У цій статті викладено етапи впровадження новітніх технологій викладання медичної та біологічної фізики та відображено особливості педагогічного процесу у вищій медичній освіті України. Визначено, що раціональне поєднання новітніх технологій та класичних методів викладання природничих наук сприяє взаємному синергетичному покращенню викладання та мінімізує когнітивний дисонанс, диспропорцію інформаційних потреб та пропозицій у вищій медичній освіті України.
У статті також розглядається питання дистанційних курсів та програм провідних вищих навчальних закладів світу, що призвело до значного збільшення кількості українських вищих навчальних закладів, які активно розробляють та використовують Інтернет-ресурси електронного навчання та інші форми дистанційного навчання.