КУЛЬТУРНИЙ КОНТЕКСТ САМООЦІНКИ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ З ПОЛЬСЬКО-ЧЕСЬКОЇ ПРИКОРДОННОЇ ТЕРИТОРІЇ

Автор(и)

  • Aleksandra Minczanowska доктор наук, доцент, Факультет етнології і освітніх наук, Сілезький університет в Катовіцах

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.9

Ключові слова:

польсько-чеська прикордонна територія, самооцінка, шкільні результати.

Анотація

Самооцінка оцінка особистістю самої себе, яка формується і трансформується разом з віком людини. Чим менша дитина, тим більш поверхневою і ситуативною є самооцінка. Її рівень залежить від набутого досвіду, зокрема випадків успіху та невдач. Більше того, понятійне мислення розвивається поступово з віком, змінюючи самооцінку в глибоку думку.

У тексті представлені результати дослідження самооцінки дітей та молоді з прикордонних територій в аспекті самооцінювання життєвих досягнень щодо їх потенціалу (індивідуально визначений показник якості) та оцінки шкільних результатів (соціально визначений показник якості). У дослідженні враховано вік респондентів і їх місце проживання. Розглянуто різні аспекти самооцінки молоді та її значення для духовного розвитку особистості, що, у свою чергу, є сутністю освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Banaszak, A. (2010). Kształtowanie tożsamości i stylu życia współczesnej młodzieży w kontekście kultury popularnej oraz kapitału społecznego. In: D. Hejwosz, W. Jakubowski (Eds). Kultura popularna – tożsamość – edukacja. Kraków, Polska: Oficyna Wydawnicza ”Impuls”.

Giddens, A. (2010). Nowoczesność i tożsamość. Warszawa, Polska: PWN.

Hejwosz-Gromkowska, D. (2014). Kultura natychmiastowości a (re)konstruowanie tożsamości – wprowadzenie. In: D. Hejwosz-Gromkowska (Ed.). Kultura natych-miastowości a (re)kon-struowanie tożsamości. Poznań, Polska: UAM.

Kabacińska-Łukacz, K., & Ratajczak, K. (2014). Dynamika przemian od społeczeństwa tradycyjnego do ery nowoczesności. In: D. Hejwosz-Gromkowska (Ed.). Kultura natychmiastowości a (re)kon-struowanie tożsamości. Poznań, Polska: UAM.

Matsumoto, D., & Juang, L. (2007). Psychologia międzykulturowa. Gdańsk, Polska: GWP.

Melosik, Z. (2007). Teoria i praktyka edukacji wielokulturowej. Kraków, Polska: Oficyna Wydawnicza ”Impuls”.

Mietzel, G. (2009). Psychologia dla nauczycieli. Jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej. Gdańsk, Polska: GWP.

Nowak, S. (1985). Metodologia badań społecznych. Warszawa, Polska: PWN.

Pilch, T. (1999). Pedagogika w poszukiwaniu swoich zadań i roli w budowaniu przyszłości. In: F. Adamski, A. M. Tchorzewski (Eds). Edukacja wobec dylematów moralnych współczesności. Kraków, Polska: UJ.

Wojciszke, B. (2014). Psychologia społeczna. Warszawa, Polska: Wydawnictwo ”Scholar”.

Wojciszke, B. (2010). Sprawczość i wspólnotowość. Podstawowe wymiary spostrzegania społecznego. Gdańsk, Polska: GWP.

Wosińska, W. (2004). Psychologia życia społecznego. Podręcznik psychologii społecznej dla praktyków i studentów. Gdańsk, Polska: GWP.

Downloads


Переглядів анотації: 307

Опубліковано

2019-02-14

Як цитувати

Minczanowska, A. (2019). КУЛЬТУРНИЙ КОНТЕКСТ САМООЦІНКИ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ З ПОЛЬСЬКО-ЧЕСЬКОЇ ПРИКОРДОННОЇ ТЕРИТОРІЇ. The Modern Higher Education Review, (3). https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.9

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ ТА КУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ ВИЩОЇ ОСВІТИ