РОЛЬ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ ДОРОСЛОГО УЧНЯ В ОПТИМІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.8Ключові слова:
дорослий учень, освіта дорослих, темперамент, успішне навчання, індивідуальні відмінності, оптимізація освітнього процесу, право на помилку.Анотація
У статті викладено основні критерії визначення темпераменту дорослого учня для формування навчальних груп з метою оптимізації навчального процесу. Протягом трьох років, на базі курсів іноземної мови «United Language Centre» «Free Speech» (Київ, Україна), триває експеримент для впровадження програми «Student’s Personal World». Метою дослідження є оптимізація процесу навчання шляхом формування груп дорослих учнів з урахуванням не тільки рівня навчальної підготовки, а й особливостей їх темпераменту. Таким чином, метою даної статті є представлення результатів дослідження за минулий період.
У статті означено мету проведення дослідження для виявлення ефективності підготовки дорослих учнів з переважним флегматичним типом темпераменту (інтровертів) і студентів з переважним холеричним типом темпераменту (екстравертів) в окремих академічних групах. Шляхом анкетування, тестування та усного опитування учнів було визначено, який з цих двох типів темпераменту у них переважає. Опитування виявило проблеми дорослих учнів з переважно флегматичним типом темпераменту і учнів з переважно холеричним типом темпераменту на основі їхнього попереднього досвіду навчання (у школі, коледжі, університеті). Деякі з проблем виявилися загальними: некомпетентні вчителі, авторитарний тип поведінки вчителів, погана технічна оснащеність класів, суб’єктивність оцінювання знань, надмірно великі домашні завдання. Інші складнощі були протилежними. Для учнів з переважним флегматичним типом темпераменту: недостатньо часу для виконання завдань, непотрібні види діяльності (гучні змагання та ігрові моменти); у той час як учні з переважаючим холеричним типом темпераменту скаржилися на повільний темп занять і недостатню кількість змагань та методичних ігор.
Стаття також розглядає проблему права на помилку як шлях до освітнього зростання учасників освітнього процесу. Зазначено основні результати дослідження, що триває.
Завантаження
Посилання
Chess, Stella. (1968). Temperament and Learning Ability of School Children. Learning ability of children, 2231–2239. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/ PMC1229127/pdf/amjphnation00068-0041.pdf
Cloninger, C. R., Svrakic, D. M., & Przybeck, T. R. (1993). A Psychobiological model of temperament and character. Arch Gen Psychiatry, 50, 975–989. Retrieved from http://www.moityca.com.br/pdfs/Cloninger2003.PDF
Knowles, M. (1990). The adult learner: a neglected species. Houston, Texas: Gulf Publishing Company, 267.
Mary K. Rothbart, & Laura B. Jones (1998). Temperament, Self-Regulation and Education. School Psychology Review, Vol. 27, No. 4, 479–491.
Shulz, K. (2011). Why You Should Listen. On Being Wrong. Retrieved from https://www.ted.com/speakers/kathryn_schulz