ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ТРЕТЬОГО ВІКУ В ПОЛЬЩІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.12Ключові слова:
іноземні мови, навчання студентів третього віку, Польща, стратегії вивчення мови, студенти третього курсу.Анотація
У статті розглядається проблема викладання іноземних мов літнім людям. Окреслено загальні тенденції у навчанні іноземних мов студентів третього віку. Перераховано установи, в яких пенсіонери можуть вивчати іноземні мови в Польщі. Проаналізовано психологічні, фізіологічні, методологічні та соціальні особливості викладання іноземних мов для студентів третього віку. Особлива увага приділяється освітнім потребам студентів третього віку. У статті запропоновано стратегії вивчення мови, які, зокрема, сприяють вивченню іноземних мов літніми людьми.
Завантаження
Посилання
Beard, J. R., Alana, M., Andrew, K., & Cassels (2016). The World Report on Ageing and Health. The Gerontologist, 56 (1–2). doi: 10.1093/geront/gnw037 (accessed 5 January 2018)
Child, D. (2007). Psychology and the Teacher. Leeds, UK: Cassell.
Derenowski, M. (2017). Identifying the Characteristics of Foreign Language Teachers Who Work with Senior Learners. In D. Gabryś-Barker (Ed.) Third Age Learners of Foreign Languages. Bristol, UK: Multilingual Matters, 145–161.
Gabryś-Barker, D. (2016). Foreign Language Instruction to Seniors. Pre-service ELF Teachers’ Perspective. Paper delivered at 28th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition, Szczyrk, May.
Grotek, M. (2017). Student Needs and Expectations Concerning Foreign Language Teachers in the Universities of the Third Age. In D. Gabryś-Barker (Ed.) Third Age Learners of Foreign Languages. Bristol, UK: Multilingual Matters, 129–145
Grotek, M. & Ślęzak-Świat, A. (2017). Balance and Coordination vs Reading Comprehension in L2 in Late Adulthood. In D. Gabryś-Barker (Ed.) Third Age Learners of Foreign Languages. Bristol, UK: Multilingual Matters, 92–109.
Jaroszewska, A. (2013). Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce. Analiza potrzeb i mozliwości w aspekcie międzykulturowym. Kraków, Polska: Impuls.
Kingsburry, R., O’Dell, F., & Wellman, G. (1992). CAE Advantage. Essex, UK: Longman.
Lalley, J. P., & Miller, R. H. (2007). The learning pyramid: Does it point teachers in the right direction? Education, 128 (1), 64–74.
Nation, I. S. P. (2006). How large a vocabulary is needed for reading and listening? Canadian Modern Language Review, 63(1), 59–82.
Niżegorodcew, A. (2017). Teaching English to Senior Students in the Eyes of Teacher Trainees. In D. Gabryś-Barker (Ed.) Third Age Learners of Foreign Languages. Bristol, UK: Multilingual Matters, 161–176.
Pawlak, M., Derenowski, M. & Mystkowska-Wiertelak, A. (2017). The Use of Indirect Language Learning Strategies by Third-Age Learners: Insights from a Questionnaire Study. In D. Gabryś-Barker (Ed.) Third Age Learners of Foreign Languages. Bristol, UK: Multilingual Matters, 77–92.
Piechurska-Kuciel, E. & Szyszka, M. (2017). Compensatory Strategies in Senior Foreign Language Students. In D. Gabryś-Barker (Ed.). Third Age Learners of Foreign Languages. Bristol, UK: Multilingual Matters, 109–128.
Scheppegrell, M. (1987). The Older Language Learner. Washington, DC: ERIC Clearing on languages and linguistics. ED 287313.
Słowik, A. (2016a). Adult Learners and the Use of L1 in the Foreign Language Classroom. Anglica Wratislaviensia, 54, 107-124.
Słowik, A. (2016b). Different Perspectives on the Use of L1 in Teaching English to the Elderly. Journal of Education, Culture and Society, 1.2016, 199–216.