ТЕНДЕНЦІЇ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ВЧИТЕЛІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ ОСВІТНІХ СИСТЕМАХ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.5Ключові слова:
вчитель, неперервна освіта, професійне навчання, освітня система.Анотація
Неперервна освіта вчителів є одним із найбільш важливих викликів в освітній політиці Європейського Союзу. Початкова освіта та вдосконалення професійної кваліфікації вчителів розглядаються як стратегічні чинники у досягненні освітніх показників у перспективі 2020 року. У статті представлені основні поняття, що характеризують безперервне навчання на тлі концепції неперервної освіти. Положення про освіту та професійний розвиток вчителів у європейських освітніх системах було проаналізовано на основі звітів досліджень, стратегій та повідомлень Ради та Європейської Комісії. Зростає поінформованість і відчуття, що покращення якості загальної та професійної освіти не може відбуватися без врахування змін у навчанні та підготовці вчителів. Рівень професійної кваліфікації викладачів досить високий, але необхідні ініціативи для підвищення професійної компетентності вчителів, особливо у сфері педагогічної та практичної освіти.
Завантаження
Посилання
A Strategy for the Development of Lifelong Learning 2010 (2003). Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 3, 7–28. Retrieved from www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/ 2010/edu_4_2010.pdf (access 28.03.2018).
Communication from the European Commission (2010). EUROPA 2020. A strategy for smart and sustainable development helping social inclusion. Brussels. Retrieved from http://ec.europa.eu/eu2020/pdf/1_PL_ACT_part1_v1.pdf (access 27.03.2018).
Council conclusions on effective teacher education of 20 May 2014. Retrieved from http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT (access 26.03.2018).
Człowiek uczy się przez całe życie – koncepcja Life Long Learning [Man learns throughout life - the concept of Life Long Learning]. Retrieved from http://www.pi.gov.pl/PARP (access 26.03.2018).
Education and Training Monitor 2016 – Poland. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Retrieved from http://ec.europa.eu/education/monitor (access 27.03.2018).
European Commission/EACEA/Eurydice (2013). Key Data on Teachers and School Leaders in Europe. Raport Eurydice. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Retrieved from http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_ data_series/151PL.pdf (access 15.10.2017)
European Commission/EACEA/Eurydice (2015). Adult Education and Training in Europe: Widening Access to Learning Opportunities. Raport Eurydice. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Retrieved from https://ec.europa.eu/epale/sites/epale/files/edukacja_i_szkolenia_doroslych_w_europie_-_raport_eurydice_0.pdf (access 14.10.2017).
European Commission/EACEA/Eurydice (2015). The Teaching Profession in Europe: Practices, Perceptions, and Policies. Raport Eurydice. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Retrieved from http://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2016/10/The-Teaching-Profession-in-EuropePL.pdf (access 12.09.2017).
Hejnicka-Bezwińska, T. (2008). Pedagogika ogólna [General pedagogy]. Warszawa: Wydawnictwa Profesjonalne i Akademickie.
Joint Council and Commission Report 2015 on the implementation of a strategic framework for European cooperation in education and training (ET 2020) – New priorities for European cooperation in education and training. Retrieved from https://publications.europa.eu/pl (access 28.03.2018).
Kamińska, M. (2013). Kształcenie i doskonalenie kompetencji obywatelskich nauczycieli w Polsce i w Europie [Educating and improving civic competences of teachers in Poland and in Europe]. In: M. Bargel, jr., E. Janigová, E. Jarosz, (red.), Sociální pedagogika v kontextu životních etap člověkas (pp. 780–792) Brno: Institut mezioborových studií.
Kupisiewicz, Cz. (2005). Podstawy dydaktyki [Basic didactics]. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Szempruch, J. (2012). Nauczyciel w warunkach zmiany społecznej i edukacyjnej [Teacher in the conditions of social and educational change]. Kraków: Oficyna Wydawnicza “Impuls”.