ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МОВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НАПРИКІНЦІ ΧΧ – НА ПОЧАТКУ ΧΧΙ СТОЛІТЬ

Автор(и)

  • Yuliia Korotkova доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри гуманітарних дисциплін, Донецький юридичний інститут МВС України

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.2

Ключові слова:

ІКТ, іноземні мови, мовна освіта, сертифікація, тенденція, українська мова.

Анотація

Статтю присвячено виокремленню й характеристиці провідних тенденцій розвитку мовної освіти в Україні наприкінці XX – на початку XXI століть, до яких віднесено: посилення авторитету української мови, її розповсюдження у всіх сферах суспільного життя; посилення уваги до іноземних мов; поступовий перехід до мовного розмаїття та багатомовності; надання особливої уваги вивченню української мови як іноземної; започаткування процедури сертифікації рівня володіння українською та іноземними мовами; постійне оновлення мети, завдань, змісту, форм, методів і засобів мовної освіти. Зроблено висновок, що посилений інтерес до вивчення іноземних мов, а також до покращення рівня володіння українською мовою обумовило необхідність проведення процедури оцінювання іншомовної та україномовної комунікативної компетентності. Саме тому серед основних тенденцій виокремлено тенденцію сертифікації навчальних досягнень з української та іноземних мов. Крім того, євроінтеграційні процеси та зміни в теорії мовної освіти мали знайти своє втілення в організації процесу навчання мов. Звідси цілком закономірною є тенденція постійного оновлення мети, завдань, змісту, форм, методів і засобів мовної освіти. Стосовно мети, завдань і змісту мовної освіти, то у статті зроблено акцент на розвитку не лише комунікативної компететності учнів/студентів, а й на розвитку в них дослідницьких умінь, умінь мислити, дискутувати шляхом обговорення суспільно важливих тем, підготовки проектів, написання есе, підготовки невеличких робіт дослідницького характеру тощо. Зазначено, що особлива увага приділяється формуванню міжкультурної компетенції учнів/студентів. Позитивний вплив на розвиток мовної освіти має удосконалення засобів навчання, серед яких особливе місце посідають ІКТ.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Aliiev, Kh. M. (2017). Pidgotovka studentiv pedagogichnykh universytetiv do profesijnoyi diyalnosti zasobamy dystancijnykh osvitnikh texnologij [Preparation of students of pedagogical universities for professional activity by means of distance educational technologies]. Candidate’s thesis. Kharkiv, Ukraine: Kharkiv. nats. ped. un-t im. H. S. Skovorody.

Bykov, V. Yu. (2008). Modeli organizacijnykh system vidkrytoyi osvity [Models of Organizational Systems of Open Education]. Kyiv, Ukraine: Atika.

Bykov, V. Yu., Kukharenko, V. M., Syrotenko, N. H., Rybalko, O. V., & Bohachkov, Yu. M. (2008). Tekhnologiya stvorennya dystancijnogo kursu [Technology of creating a distance course]. Kyiv, Ukraine: Milenium.

Zhevakina, N. V. (2009). Pedagogichni umovy organizaciyi dystancijnogo navchannya studentiv gumanitarnykh specialnostej u pedagogichnomu universyteti [Pedagogical conditions of organization of distance learning for students of humanities in the pedagogical university]. Candidate’s thesis. Luhansk, Ukraine: Luhansk. nats. un-t im. Tarasa Shevchenka.

Zlativ, L. M. (2014). Kompyuterna lingvodydaktyka u vykladanni movoznavchykh dyscyplin dlya studentiv-filologiv [Computer linguodidactics in teaching linguistic disciplines for students of philology]. Naukovi zapysky nats. un-tu «Ostrozka Akademiia». Seriia: psykholohiia i pedahohika, 29, 116–120.

Klymova, K. (2008). Mizhnarodni lingvodydaktychni kontakty – zaporuka uspishnogo rozvytku suchasnykh tekhnologij vykladannya ukrayinskoyi movy yak inozemnoyi [International linguodidactics contacts – the key to the successful development of modern technologies of teaching Ukrainian as a foreign language]. Theory and practice of teaching Ukrainian as a foreign language, 3, 27–34.

Osova, O. O. (2018). Teoretyko-metodychni zasady realizaciyi innovacijnykh texnologij navchannya inozemnykh mov u vyshhykh pedagogichnykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodical principles of implementation of innovative technologies of teaching foreign languages in higher pedagogical educational institutions]. Doctor’s thesis. Kharkiv, Ukraine: Kharkiv. nats. ped. un-t im. H. S. Skovorody.

Pro MIOK: Mizhinarodnyj instytut osvity, kultury ta zvyazkiv z diasporoyu Nacionalnogo universytetutu “Lvivska politekhnika” [About the IIEC: International Institute of Education, Culture and Relations with the Diaspora of the National University “Lviv Polytechnic”]. Retrieved from http://miok.lviv.ua/?page_id=2018.

Pro organizaciyu provedennya atestaciyi osib, yaki pretenduyut na vstup na derzhavnu sluzhbu, shhodo vilnogo volodinnya derzhavnoyu movoyu [On the organization of the certification of persons applying for admission to the civil service, concerning the free possession of the state language]: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 26 kvitnya 2017 r. № 301. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/301-2017-%D0%BF

Romashenko, V. Ye. (2013). Formuvannya informacijno-komunikcijnoyi kompetenciyi bakalavriv filologiyi [Formation of information and communication competence of bachelors of philology]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Semenog, O. (2005). Profesijna pidgotovka majbutnikh uchyteliv ukrayinskoyi movy i literatury [Professional training of future teachers of the Ukrainian language and literature]. Sumy, Ukraine: Mriia.

Fomіnih, N. Yu. (2010). Pidgotovka majbutnikh uchyteliv filologichnykh specialnostej do zastosuvannya informacijno-komunikacijnykh tekhnologij [Preparation of future teachers of philological specialties for application of information and communication technologies]. Extended abstract of candidate’s thesis, Yalta, Ukraine.

Shumenko, O. A., & Shypilova, I. Yu. (2013). Using modern information and communication technologies in teaching foreign languages. Filolohichni traktaty, 4, 84–89.

Downloads


Переглядів анотації: 430

Опубліковано

2019-02-14

Як цитувати

Korotkova, Y. (2019). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МОВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НАПРИКІНЦІ ΧΧ – НА ПОЧАТКУ ΧΧΙ СТОЛІТЬ. The Modern Higher Education Review, (3). https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.2

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ ОСВІТИ