ДОСЛІДЖЕННЯ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЗBO ДО МОДЕЛІ «ПЕРЕВЕРНУТОГО КЛАСУ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2617-5266/2025.1010

Ключові слова:

перевернутий клас, когнітивне навантаження, кліпове мислення, психологічні фактори, прийняття студентами, залученість, мотивація до навчання

Анотація

Це дослідження присвячене вивченню комплексної взаємодії психологічних і когнітивних факторів, які впливають на ставлення студентів та їх залученість навчальний процес при застосуванні моделі перевернутого класу (flipped classroom). Особливу увагу приділено ролі «кліпового мислення» — цифро-когнітивного бар’єру, що характеризується фрагментованою увагою. Використовуючи методологію опитування на курсі «Академічна комунікація англійською мовою», було проаналізовано сприйняття студентами ясності, релевантності, мотивації та навчальних пріоритетів. Результати показують, що, хоча успіх моделі значною мірою залежить від внутрішніх характеристик, таких як психологічна готовність та індивідуальний когнітивний стиль, початкова імплементація моделі успішно знизила потенційний опір. Зокрема, дослідження підтверджує, що висока сприйнята ясність та релевантність структури і змісту курсу суттєво підвищують початкове прийняття студентами та їхню мотивацію. Крім того, виявлено, що студенти надають пріоритет активним усним та інтерактивним комунікативним видам діяльності, що підтверджує доцільність структури перевернутого класу, спрямованої на ефективне використання аудиторного часу. Теоретична цінність дослідження полягає в інтеграції новітніх знань щодо цифро-когнітивних бар'єрів («кліпове мислення»), усталених психологічних факторів (когнітивне навантаження), пропонуючи нову, інтегровану модель для розуміння неприйняття чи опору студентів моделі перевернутого класу поза межами простої дихотомії успіху чи невдачі. Практична цінність полягає в наданні викладачам доказової бази того, що забезпечення чіткої структури та високої релевантності є найбільш ефективною педагогічною стратегією для заохочення прийняття моделі та обґрунтування попереднього позааудиторного навантаження в усіх навчальних дисциплінах.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Abeysekera, L., & Dawson, P. (2015). Motivation and cognitive load in the flipped classroom: Definition, rationale and a call for research. Higher Education Research & Development, 34(1), 1–14. https://doi.org/10.1080/07294360.2014.934336

Agyeman, N. Y. B., & Aphane, V. (2024). Implementing flipped classroom to enhance student engagement: An action research. E-Journal of Humanities, Arts and Social Sciences (EHASS), 5(11), 1860–1878. https://doi.org/10.38159/ehass.202451119

Baig, M. I., & Yadegaridehkordi, E. (2023). Flipped classroom in higher education: A systematic literature review and research challenges. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(61). https://doi.org/10.1186/s41239-023-00430-5

Cai, L., Li, Y. L., Hu, X. Y., & Li, R. (2022). Implementation of flipped classroom combined with case-based learning: A promising and effective teaching modality in undergraduate pathology education. Medicine (Baltimore), 101(5), e28782. https://doi.org/10.1097/MD.0000000000028782

Feng, S., Fan, Y., Zhang, M., Zhai, X., & Liu, Y. (2022). Online flipped classroom with team-based learning promoted learning activity in a clinical laboratory immunology class: Response to the COVID-19 pandemic. BMC Medical Education, 22(1), 19. https://doi.org/10.1186/s12909-021-03063-8

Galindo-Dominguez, H. (2021). Flipped Classroom in the Educational System: Trend or Effective Pedagogical Model Compared to Other Methodologies? Educational Technology & Society, 24(3), 44–60. https://www.jstor.org/stable/27032855

Gondal, S. A., Khan, A. Q., Cheema, E. U., & Dehele, I. S. (2024). Impact of the flipped classroom on students’ academic performance and satisfaction in Pharmacy education: A quasiexperimental study. Cogent Education, 11(1), 2378246. https://doi.org/10.1080/2331186X.2024.2378246

Han, S. (2022). Flipped classroom: Challenges and benefits of using social media in English language teaching and learning. Frontiers in Psychology, 13, https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.996294

Huang, Y.M., Silitonga, L. M., & Wu, T.T. (2022). Applying a business simulation game in a flipped classroom to enhance engagement, learning achievement, and higher-order thinking skills. Computers & Education, 183, 104494. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104494

Irianti, L., Faridi, A., Pratama, H., & Suwandi. (2024). Flipped classroom and critical thinking on public speaking class. Cogent Education, 11(1), 2315815. https://doi.org/10.1080/2331186X.2024.2315815

Jia, C., Hew, K. F., Dong, J., & Liu, L. (2023). Towards an entirely online flipped classroom model to support student learning outcomes and engagement: A two-year design-based study. The Internet and Higher Education, 57, 100890. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2023.100890

Joy, P., Panwar, R., Azhagiri, R., Krisnaurthy, A., & Adibatti, M. (2023). Flipped classroom: A student perspective of an innovative teaching method during the pandemic. Education Medica, 24, e022301. https://doi.org/10.51323/edumed.e022301

Kaplan, A., Özdemir, C., & Kaplan, Ö. (2023). The effect of the flipped classroom model on teaching clinical practice skills. Journal of Emergency Nursing, 49(1), 124–133. https://doi.org/10.1016/j.jen.2022.09.006

Khojasteh, L., Hosseini, S. A., & Nasiri, E. (2021). The impact of mediated learning on the academic writing performance of medical students in flipped and traditional classrooms: Scaffolding techniques. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 16(1), 17. https://doi.org/10.1186/s41039-021-00165-9

Kuş, M. (2025). Effectiveness of the flipped classroom model in higher education: A meta analysis study. Journal of Computer and Education Research, 13(25), 628–653. https://doi.org/10.18009/jcer.1458237

Likert, R. (1932). A technique for the measurement of attitudes. Archives of Psychology, 22(140), 55.

Mamun, M. A., & Dippro, A. W. (2025). Flipped classroom: Students and teachers’ perceptions on the impact and challenges of implementation at tertiary level in Bangladesh. International Education Studies, 18(2), 26–40. https://doi.org/10.5539/ies.v18n2p26

Mardiha, S.M., Alibakhshi, G., Mazloum, M., & Javaheri, R. (2023). Electronic flipped classrooms as a solution to educational

problems caused by COVID-19: A case study of a research course in Iran higher education, The Electronic Journal of e-Learning, 21(1), 26–35. https://doi.org/10.34190/ejel.21.1.2440

Mazlan, R., Mahamod, Z., & Jamaludin, K. A. (2024). Comprehensive structured review of implementing flipped classroom approaches in education. Journal of Education and Learning (EduLearn), 19(3), 1651–1661. https://doi.org/10.11591/edulearn.v19i3.22655

Mospan, N. V., & Sysoieva, S. O. (2022). Trends in digital adaptation of schools during the COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 91(5), 21–35. https://doi.org/10.33407/itlt.v91i5.5063

Mospan, N. (2023). Digitalisation of writing in higher education: the COVID-19 pandemic impact. Journal of University Teaching & Learning Practice, 20(2), 1-24. https://doi.org/10.53761/1.20.02.08

Perta, H., Yulianti, E., & Huang, T.-C. (2024). Development of flipped classroom based interactive multimedia on biodiversity concept to increase students’ learning motivation and critical thinking. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia (Indonesian Journal of Science Education), 12(3), 614–627. https://dx.doi.org/10.24815/jpsi.v12i3.38487

Sun, Y., Zhao, X., Li, X., & Yu, F. (2023). Effectiveness of the flipped classroom on self-efficacy among students: A meta-analysis. Cogent Education, 10(2), 2287886. https://doi.org/10.1080/2331186X.2023.2287886

Tsapro, G., Yakuba, V., & Gladush, N. (2025). From passive to active: Exploring the flipped classroom in MA English education. Pedagogy of the formation of a creative person in higher and secondary schools, 99, 187–192. https://doi.org/10.32782/1992-5786.2025.99.27

Vitta, J. P., & Al-Hoorie, A. H. (2020). The flipped classroom in second language learning: A meta-analysis. Language Teaching Research, 136216882098140. https://doi.org/10.1177/1362168820981403

Downloads


Переглядів анотації: 13

Опубліковано

2025-12-24

Як цитувати

Федорів, Я., Китаєва, С., & Федорів, М. (2025). ДОСЛІДЖЕННЯ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЗBO ДО МОДЕЛІ «ПЕРЕВЕРНУТОГО КЛАСУ» . The Modern Higher Education Review, (10), 222–248. https://doi.org/10.28925/2617-5266/2025.1010

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ ТА КУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ ВИЩОЇ ОСВІТИ