ДОСЛІДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО ПІДГОТОВКИ ЛІНГВІСТІВ У СПОЛУЧЕНОМУ КОРОЛІВСТВІ: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2617-5266/2024.94

Ключові слова:

лінгвістика, компетентнісний підхід, компетенція, компетентність, Велика Британія

Анотація

У статті досліджено розвиток компетентнісної освіти у Сполученому Королівстві, особливо її вплив на професійну підготовку майбутніх фахівців із лінгвістики. Першочергово підкреслено необхідність покращення пізнавальних здібностей студентів з метою їхнього ефективного занурення в освітньо-соціальне середовище закладу вищої освіти. У статті проаналізовано перехід від традиційного академічного оцінювання до компетентнісного, згідно доктрини Болонського процесу, а також зактуалізовано впровадження міждисциплінарних освітніх стандартів. Крім того, у статті подано історичний огляд зародження компетентнісного підходу у Сполученому Королівстві, зокрема прослідковано його витоки в 1980-х роках й проаналізовано шлях затвердження Національних професійних кваліфікацій (NVQ) та національних професійних стандартів. Ці стандарти, затверджені завдяки співпраці зацікавлених сторін, забезпечують наявність у випускників необхідних компетенцій для майбутніх професійних ролей згідно швидко змінюваних умов міжнародного ринку праці. На основі позитивних аспектів британського досвіду запропоновано шляхи ефективного покращення професійної підготовки майбутніх фахівців із лінгвістики в ЗВО України. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Avis, J. (2017). Beyond competence, thinking through the changes: Economy, work and neo-liberalism. In M. Mulder (Ed.), Competence-based Vocational and Professional Education: Bridging the Worlds of Work and Education (pp. 183–202). Springer International Publishing. http://eprints.hud.ac.uk/30940/

Bourn, D. (2018). Understanding global skills for 21st century professions. Springer International Publishing. https://www.google.com.ua/books/edition/Understanding_Global_Skills_for_21st_Cen/0s10DwAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

Brock, C. (2015). Education in the United Kingdom: A regional overview. In C. Brock (Ed.), Education in the United Kingdom (pp. 1–6). Bloomsbury Publishing. https://www.google.com.ua/books/edition/Education_in_the_United_Kingdom/TSCdBQAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

Cheetham, G., & Chivers, G. (1996). Towards a holistic model of professional competence. Journal of European Industrial Training, 20(5), 20–30. https://doi.org/10.1108/03090599610119692

Dearing, R. (1997). Higher education in the learning society. The National Committee of Enquiry into Higher Education. http://www.educationengland.org.uk/documents/dearing1997/dearing1997.html

Department of Employment. (1981). White Paper: A New Training Initiative: A programme for action. Her Majesty’s Stationery Office. https://www.education-uk.org/documents/official-papers/1981-wp-new-training-initiative.html

Goria, C., Guetta, L., Hughes, N., Speicher, O., & Reisenleutner, S. (2019). Professional competencies in language learning and teaching. Research-publishing.net. https://www.google.com.ua/books/edition/Professional_competencies_in_language_le/X36cDwAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

Hayward, G., Katartzi, E., Ertl, H., & Hoelscher, M. (2021). Degrees of success: The transitions from vocational to higher education. Emerald Publishing Limited. https://www.google.com.ua/books/edition/Degrees_of_Success/zVZHEAAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

Humburg, M., & Velden, R. Van der. (2017). What is expected of higher education graduates in the twenty-first century? In Ch. Warhurst, D. Finegold, J. Buchanan, & K. Mayhew (Eds.), The Oxford Handbook of Skills and Training (pp. 201–220). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199655366.013.10

Knasel, E., & Meed, J. (1994). Becoming competent: Effective learning for occupational competence (Report no. 27). Employment Department and Learning Methods Branch. https://www.researchgate.net/publication/380606452_Knasel_E_and_Meed_J_1994_Becoming_competent_Effective_learning_for_occupational_competence_the_guidance_needs_of_practitioners_Sheffield_Learners_First_Employment_Department

Kogan Page Editorial. (2019). British Qualifications 2020: A complete guide to professional, vocational and academic qualifications in the United Kingdom. Kogan Page. https://www.google.com.ua/books/edition/British_Qualifications_2020/fnXADwAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

Lester, S. (2015). Competence standards and frameworks: Some lessons from the United Kingdom. Edukacja ustawiczna Dorosłych [Polish Journal of Continuing Educatio], 3(90), 132–141. https://devmts.org.uk/ukcompetence.pdf

Loisy, C., & Coulet, J.-C. (2018). Competence and program-based approach in training tools for developing responsible activities. Wiley. https://www.google.com.ua/books/edition/Competence_and_Program_based_Approach_in/B3NyDwAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

Mospan, N. (2016). Teacher education graduates in Ukraine: Current state of play. Cogent Education, 3(1). https://doi.org/10.1080/2331186X.2016.1221192

Mospan, N. (2022). Higher education and the labour market in Ukraine: Trends and challenges. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3), 7–14. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.3.1

Newcastle University. (2017). Linguistics BA Honours. https://www.ncl.ac.uk/undergraduate/degrees/q100/

Raven, J. (1984). Competence in modern society: Its identification, development and release. H. K. Lewis & Co. https://www.amazon.com/Competence-Modern-Society-Identification-Development/dp/0718604814

Quality Assurance Agency. (2004). Recognition scheme for subject benchmark statements. https://www.qu.edu.qa/SiteImages/static_file/qu/offices%20and%20departments/VPAA/Academics/accreditation/documents/Recognition_scheme.pdf

Quality Assurance Agency. (2023). Subject Benchmark Statement. Linguistics. https://www.qaa.ac.uk/docs/qaa/sbs/sbs-linguistics-23.pdf?sfvrsn=fa1ae81_2

Storey, L., Howard, J., & Gillies, A. (2018). Competency in healthcare: A practical guide to competency frameworks. CRC Press. https://www.google.com.ua/books/edition/Competency_in_Healthcare/z0KzDAAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

Sysoieva, S., & Mospan, N. (2019). Concept of competence in the international and national educational contexts. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1-2), 7–15. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2018(1-2)715

Tuning project. (2012). Reference points for the design and delivery of degree programmes in Linguistics (an abridged and adapted version of the United Kingdom Quality Assurance Agency for Higher Education’s benchmark statement for linguistics). Publicaciones de la Universidad de Deusto. https://tuningacademy.org/wp-content/uploads/2014/02/Reference_Points_for_the_Design_and_Delivery_of_Degree_Programmes_in_Linguistics_-_Brochure.pdf

Downloads


Переглядів анотації: 49

Опубліковано

2024-12-28

Як цитувати

Дорофєєва, О., & Лапшина, О. (2024). ДОСЛІДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО ПІДГОТОВКИ ЛІНГВІСТІВ У СПОЛУЧЕНОМУ КОРОЛІВСТВІ: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ. The Modern Higher Education Review, (9), 69–83. https://doi.org/10.28925/2617-5266/2024.94

Номер

Розділ

НАВЧАННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ НА ОСНОВІ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ