РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО МОДЕРНІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ОСВІТНІХ ЗДОБУТКІВ ПІВДЕННОЇ КОРЕЇ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2617-5266.2023.811Ключові слова:
вища освіта, модернізація, Південна Корея, УкраїнаАнотація
У статті автор аналізує вищу освіту у Південній Кореї, спираючись на законодавчий, організаційний та змістовий рівні її функціонування. Окреслюючи ключові фактори, які сприяли успіху Південної Кореї в галузі вищої освіти, зокрема урядову політику, інвестиції в освіту та розвиток наукових дослідження, а також соціальний і культурний аспекти у середині держави. Шляхом аналізу південнокорейської моделі, автор акцентує увагу на питаннях, які є актуальними для української вищої школи в умовах війни та подальшого післявоєнного відновлення. Крім того, у статті окреслено можливості застосування позитивного досвіду Південної Кореї в освітній галузі та імплементації його в українські реалії, враховуючи національні особливості та потреби з якими зіштовхнеться суспільство у післявоєнний період. Розкрито питання адаптації певних підходів до управління вищою освітою, зокрема співпраці закладів вищої освіти, Урядом та промисловістю, що може бути корисним Україні у процесі модернізації вищої освіти та сприятиме покращенню свої дослідницьких можливостей. Крізь компаративну призму автор розкриває перспективи використання південнокорейського досвіду вищої освіти як каталізатора для відродження країни після війни та надає свої рекомендації.
Завантаження
Посилання
Byun, K. (2008). New public management in Korean higher education: is it reality or another fad?. Asia Pacific Education Review, 2, 190–205. https://doi.org/10.1007/BF03026499
Choi, S. (2021). The impact of education levels and paths on labor market outcomes in South Korea: Focusing on vocational high school graduates. Social Sciences & Humanities Open,1. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2021.100152
Chou, M.H., & Ravinet, P. (2015). The rise of ‘higher education regionalism’: An agenda for higher education research. In: Huisman, J., de Boer, H., Dill, D.D., Souto-Otero, M. (Eds.). The Palgrave International Handbook of Higher Education Policy and Governance. Palgrave Macmillan, London. https://doi.org/10.1007/978-1-137-45617-5_20
Hultberg, P., Calonge, D., & Kim, S.-H. (2017). Education policy in South Korea: A contemporary model of human capital accumulation? Cogent Economics & Finance, 5. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23322039.2017.1389804
Isozaki, N. (2019). Education, Development, and Politics in South Korea. Emerging States at Crossroads. Emerging-Economy State and International Policy Studies. Singapore, 209–229. https://doi.org/10.1007/978-981-13-2859-6_10
Jon, J.-E., & Yoo, S.-S. (2021). Internationalization of higher education in Korea: Policy trends toward the pursuit of the SDGs. International Journal of Comparative Education and Development. https://doi.org/10.1108/IJCED-10-2020- 0073
Kim, H.-J., & Eom, J. (2017). Advancing 21st century competencies in South Korea. Asia-Pacific Centre of Education for International Understanding (APCEIU) under the auspices of UNESCO. https://asiasociety.org/files/21st-century-competencies-south-korea.pdf
Lee, J.-K. (2017). Education fever and happiness in Korean higher education. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 1, 1–14. https://www.researchgate.net/publication/242707539_Educational_Fever_and_South_Korean_Higher_Education
Lee, Y.-H., & Kim, H.-K. (2019). Financial support and university performance in Korean universities: A panel data approach. Sustainability, 20. https://doi.org/10.3390/su11205871
Lugovyi, V., Slyusarenko, O., & Talanova, Z. (2020). Challenge of developing quality profile of higher education in Ukraine. Education: Modern Discourses, 3, 57–77. https://doi.org/10.37472/2617-3107-2020-3-06
Lugovyi, V., Slyusarenko, O., & Talanova, Z. (2021). Ratings and strategies for the development of higher education in world practice: Experience for Ukraine. Education: Modern Discourses, (4), 90–102. https://doi.org/10.37472/2617-3107-2021-4-09
MON. (2023). Perekhidna knyha ministerstva osvity i nauky Ukrainy za period z chervnia 2020 po berezen 2023.
https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2023/03/21/Transition.book.2023.pdf
Mospan, N. (2016). Students training tendency in the EU and Ukraine: Legal aspect. The Morden Higher Education Review, 1, 115–120. http://orcid.org/0000-0001-8610-7965
Mospan, N. (2022). Higher education and the labour market in Ukraine: Trends and challenges. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 3, 7–14. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.3.1
Rozporiadzheniya. (2022). Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022-2032 roky. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-r#Text
Sbrueva, А. (2015). Trends in the transformation of the university mission: a comparative pedagogical analysis. Studies in Comparative Education: Theory, History, Innovative technologies, 6, 448–461. https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/project-result-content/8793cf89-e687-4e49-a8c9-ad2636b5b1d0/Conference_Proceedings__InDevHEd_2021.pdf
So, K. (2020). Whom is the national curriculum for? Politics in the national curriculum system of South Korea. Handbook of Education Policy Studies, 165–184.
https://doi.org/10.1007/978-981-13-8343-4_9.
Sysoieva S., & Mospan N. (2015). New law of higher education in Ukraine: Innovations and risks. Didactica Slovenica, 30(3-4), 166–174. http://www.pedagoska-obzorja.si/revija/Vsebine/PDF/DSPO_2015_30_03.pdf
Topuzov, O., Bibik, N., Lokshyna, O., & Onopriienko, O. (2022). Organisation of primary education at war in Ukraine: Results of a survey of primary education specialists. Education: Modern Discourses, (5), 7–18. https://doi.org/10.37472/2617-3107-2022-5-01
Zayachuk, Y. (2015). The new providers of higher education: Trends, roles, and strategies of mutual influence. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 24, 147–157. https://doi.org/10.16926/p.2015.24.11
손승남. (2021). 고등교육에서의 역량기반 교육과 핵심역량. Korean Journal of General Education, 1, 11–30. https://doi.org/10.46392/kjge.2021.15.1.11
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 «The Modern Higher Education Review»
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.