ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2023.810

Ключові слова:

інтерактивні методи навчання, цифрові додатки, заклади вищої освіти, студентоцентроване навчання, творчість

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі використання інтерактивних методів навчання в освітньому процесі в закладах вищої освіти. Зосереджено увагу на тому, що студентоцентроване навчання вимагає від викладачів використання інноваційних методів, які забезпечують максимальний зв’язок теоретичної інформації з практичним її застосуванням, вироблення професійних навичок шляхом безпосереднього вирішення кейсів та проблемних ситуацій. З огляду на це, авторами проаналізовано деякі сучасні методи інтерактивного навчання та виявлено, що характерною особливістю сучасної вищої освіти є розвиток критичного мислення студентів за допомогою таких методів як «Fishbone», ромашка та кубик Блума, шість капелюхів мислення де Боно тощо. Визначено, що важливою складовою сучасного освітнього процесу є використання різноманітних цифрових додатків, які допомагають викладачеві розробити цікаві заняття. Зазвичай, вони спрямовані на вирішення декількох завдань: гейміфікацію навчання, закріплення вивченого матеріалу та оцінку результатів навчання. Проаналізовано тьюторіал як інтерактивну форму самостійної роботи. Вона спрямована  на глибоке ознайомлення студентів із предметом, що вивчається, обговорення творчих проєктів під час занять та розвиток творчого потенціалу. Така форма самостійної роботи студентів дозволяє навчити їх думати, наприклад, синтезувати різні джерела, формулювати власні тези та доводити їх, передбачати критику своїх аргументів та відповідати на запитання. Водночас автори наголошують, що активні методи мають бути органічно поєднані з пасивними. З огляду, на це викладач повинен добре продумати порядок використання традиційних та інтерактивних методів навчання, не зловживати значною кількістю останніх, оскільки це може призвести до зниження мотивації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Al-Badrawy, A. Abo El-Nasr. (2017). Role of engineering design in enhancing ABET outcomes of engineering programs at Taif University. International journal of applied science and technology, 6(1), 9–15. esearchgate.net/publication/317267917

Carrington, A. (2012). The Padagogy Wheel. https://designingoutcomes.com/the-padagogy-wheel-its-a-bloomin-better-way-to-teach/

Giorgdze, M. & Dgebuadze, M. (2017). Interactive teaching methods: Challenges and perspectives. International E-Journal of Advances in Education, 3(9), 44–548. https://doi.org/10.18768/ijaedu.370419

de Bono, E. (1969). The Mechanism of Mind. The Scientific Book Club, London.

Ivashko, O. (2019). Teaching foreign languages at third-year students in Poland. The Modern Higher Education Review, 3. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.12

Kaoru, I. (1968). Guide to Quality Control. Tokyo: JUSE.

Lozynska, L., & Tsikhotska, O. (2016). The role of interactive learning technologies in the process of teaching foreign languages at higher medical educational institutions. Science and Education, 12, 5–9. https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2016/12_2016/3.pdf

Marchenko, N.V., Yuzkiv, H.I., Ivanenko, I.M., Khomova, O.M., & Yanchytska, K.M. (2021). Electronic resources for teaching Ukrainian as a second language. International Journal of Higher Education, 10(3), 234–245.https://doi.org/10.5430/ijhe.v10n3p234.

Mospan, N., & Slipchuk, V. (2020). International students in higher education medical institutions in Ukraine: Current state of play and prospects. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 3, 60–70. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2020.3.7.

Ostapchuk, D., & Mironchuk, N. (2014). Interactive teaching methods in higher education institutions. Modernizatsiia vyshchoi osvity v Ukraini ta za kordonom. Zhytomyr, Ukraine, 140–143. http://eprints.zu.edu.ua/13837/1/17.pdf

Pappas, G. (2020). Case study: The didactic model of socio-cognitive theory of learning in the teaching of English as a foreign language. Teaching state and activity verbs. The Modern Higher Education Review, 5, 10–19. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.1

Radchenko, M.A. (2014). Interactive learning technologies in the professional development of future specialists [Interactive learning technologies in the professional development of future specialists]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 34 (87), 299–306. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2014_34_45

Slipchuk, V., Braslavska, O., Kobernyk, A., Novykova, I., Remekh T., & Kobernyk, H. (2020) Innovative teaching technologies at universities. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology (IJARET), 11(5), 253–263,https://doi.org/10.34218/IJARET.11.5.2020.0027.

Spivakovskyy, S., Slipchuk, V., Svyrydenko, O., Perova, S., & Krysalo, O. (2020). Virtual space as a platform for student research practices. International Journal of Industrial Engineering & Production Research (IJIEPR), 31(4), 547–558. https://doi.org/10.22068/ijiepr.31.4.547.

Smit, R., Hess, K., Taras, A., Bachmann, P., & Dober, H. (2023). The role of interactive dialogue in students’ learning of mathematical reasoning: A quantitative multi-method analysis of feedback episodes. Learning and Instruction, 86. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2023.101777.

Turkot, T.I. (2011). Higher education pedagogy. Kyiv, Ukraine.

Vroom, K., Gehrtz, J., Apkarian, N., Elizondo, T. A., Ellis, B., & Hagma, J. (2022). Characteristics of interactive classrooms that first year students find helpful. International Journal of STEM Education, 9. https://doi.org/10.1186/s40594-022-00354-y

Xia, X., & Qi, W. (2023). Interpretable early warning recommendations in interactive learning environments: A deep-neural network approach based on learning behavior knowledge graph. Humanities and Social Sciences Communications, 10(1), 258. https://doi.org/10.1057/s41599-023-01739-2.

Yuzkiv, H.I., Ivanenko, I.M., Marchenko, N.V., Kosharna, N.V., & Medvid, N.S. (2020). Innovative methods in language disciplines during profile training implementation. International Journal of Higher Education, 9(7). https://doi.org/10.5430/ijhe.v9n7p230.

Downloads


Переглядів анотації: 77

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Марченко, Н., Сліпчук, В., & Юзьків, Г. (2023). ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. The Modern Higher Education Review, (8), 146–156. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2023.810

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ У ВИЩІЙ ОСВІТІ