ЕСТЕТИЧНЕ СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРУ В ПРОЦЕСІ КОЛОРИСТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2617-5266.2023.89

Ключові слова:

естетичне сприйняття, колір, компетентність, колористична компетентність, студенти-дизайнери

Анотація

У статті розглядаються аспекти колористичної підготовки майбутніх дизайнерів, обговорюється концепція колористичної компетентності та її значення в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців в галузі дизайну. Мета статті полягає у дослідженні естетичного сприйняття кольору в процесі колористичної підготовки майбутніх дизайнерів. Колір висвітлюється як найважливіший елемент естетичного сприйняття та емоційного вираження об’єктів дизайну, що справляє психоемоційний вплив на приймача (аудиторію) та несе певну інформаційну цінність. Естетичне сприйняття кольору розуміється як складний процес, в якому відбувається усвідомлення естетичних, мистецьких, духовних цінностей з позиції соціокультурних та історичних факторів. Необхідність колористичної компетентності шляхом вивчення комплексу професійних дисциплін підкреслюється як вирішальна в процесі підготовки майбутніх дизайнерів. У дослідженні наведені окремі завдання з використанням засобів інтерактивних технологій, які сприяють формуванню естетичного сприйняття кольору в процесі колористичної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 022.01 «Дизайн» освітньо-професійної програми «Графічний дизайн» ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». Зазначено, що формування колористичної компетентності майбутніх дизайнерів є важливою передумовою та показником їх готовності до професійної діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Ahmed, S., & Gurumoorthy, B. (2017). Form and Colour – Two Basic Elements of Design. In: Chakrabarti, A., Chakrabarti, D. (eds). Research into Design for Communities, 2. ICoRD 2017. Smart Innovation, Systems and Technologies, 66. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-10-3521-0_76

Bailey, D. E., & Barley, S. R. (2020). Beyond design and use: How scholars should study intelligent technologies. Information and Organization, 30(2), 100286. https://doi.org/10.1016/j.infoandorg.2019.100286

Bartholomew, J., & Rutherford, S. (2013). The design student’s handbook: Your essential guide to course, context and career. London: Francis and Taylor (Routledge). https://doi.org/10.4324/9781315661810

Bernardo, N., & Duarte, E. (2020). Design, education, and the online tech-pandemic. Strategic Design Research Journal, 13(3), 577–585. https://doi.org/10.4013/sdrj.2020.133.22

Bhamra, T., & Hernandez, R. (2021). Thirty years of design for sustainability: An evolution of research, policy and practice. Design Science, 7, 175–192. https://doi.org/10.1017/dsj.2021.2

Bondar, I., Gumenyuk, T., Udris-Borodavko, N., & Penchuk, O. (2019). Entrepreneurship model for creation of designer competences in the process of professional training. Journal of Entrepreneurship Education, 22(6). https://www.abacademies.org/articles/entrepreneurship-model-for-creationof-designer-competences-in-the-process-of-professional-training-8818.html

Brauer, S. (2021). Towards competence-oriented higher education: a systematic literature review of the different perspectives on successful exit profiles. Education & Training, 63(9), 1376–1390. https://doi.org/10.1108/ET-07-2020-0216

Chen, S-Y., Lin, P-H., & Chien, W-C. (2022). Children’s digital art ability training system based on ai-assisted learning: a case study of drawing color perception. Frontiers in Psychology, 13:823078. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.823078

Curtis-Boles, H., & Bourg, E. (2010). Experiences of students of color in a graduate-level diversity course. Training and Education in Professional Psychology, 4(3), 204–212. https://doi.org/10.1037/a0017985

Dong, Z.L. (2017). Rethinking of design color teaching. International Conference on Culture, Education and Financial Development of Modern Society (ICCESE 2017), 103, 449-451. https://doi.org/10.2991/iccese-17.2017.114

Foxon, M., Richey, R. C., Roberts, R. C., & Spannaus, T. W. (2023). Training manager competencies: The standards. 3rd ed. ERIC Clearinghouse on Information & Technology, Syracuse University.

Goethe, J. W. (2016). Zur Farbenlehre Hardcover. Hofenberg. https://www.thalia.de/shop/home/artikeldetails/A1041248148

Ilieva, J., Milusheva, G., & Zlatev, Z.R. (2020). Relationship between colors and forms and their significance for education. 15th International Conference on Virtual Learning (ICVL-2020), 237–241. https://eprints.ugd.edu.mk/27378/1/2020_KD_VS_MV_ICVL.pdf

Itten, J. (2020). El arte del color Editorial GG. https://editorialgg.com/el-arte-del-color-itten-libro.html

Kostiuk, O. P. (2022). Estetychne spryiniattia v systemi pidhotovky maibutnikh dyzaineriv. [Aesthetic perception in the training system of future designers]. Series Pedagogical sciences: realities and prospects, 89, 77–80. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.89.16

López-Meneses, E., Sirignano, F. M., Vázquez-Cano, E., & Ramírez-Hurtado, J. M. (2020). University students’ digital competence in three areas of the DigCom 2.1 model: A comparative study at three European universities. Australasian Journal of Educational Technology, 36, 69–88. https://doi.org/10.14742/ajet.5583

Mospan, N. (2022). Higher education and the labour market in Ukraine: Trends and challenges. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 3, 7–14. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.3.1

Mospan, N. (2023). Digitalisation of writing in higher education: The COVID-19 pandemic impact. Journal of University Teaching & Learning Practice, 20(2), 1–24. https://doi.org/10.53761/1.20.02.08

Rychen, D.S., & Salganik, L.H. (2001). Defining and selecting key competencies. Hogrefe & Huber Publishers. https://www.researchgate.net/publication/232511938_Defining_and_Selecting_Key_Competences

Downloads


Переглядів анотації: 127

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Костюк, О. (2023). ЕСТЕТИЧНЕ СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРУ В ПРОЦЕСІ КОЛОРИСТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ. The Modern Higher Education Review, (8), 134–145. https://doi.org/10.28925/2617-5266.2023.89

Номер

Розділ

РОЗВИТОК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ВИЩІЙ ОСВІТІ