РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ПСИХОЛОГІЇ В МАГІСТРАТУРІ: УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2617-5266.2023.88

Ключові слова:

педагогічна компетентність, розвиток педагогічної компетентності, майбутні викладачі психології, навчання в магістратурі, неформальна та інформальна освіта

Анотація

Стаття висвітлює ідеї автора щодо розвитку педагогічної компетентності майбутніх викладачів психології під час навчання в магістратурі в сучасних умовах українських університетів, що є результатом лонгітюдного науково-педагогічного дослідження, яке почалося у 2008 році. Тривалість дослідження у часі дозволила ґрунтовно представити ключові положення щодо розвитку педагогічної компетентності у майбутніх викладачів психології в магістратурі. Обираючи об'єктом статті розкриття основних ідей розвитку педагогічної компетентності майбутніх викладачів психології в магістратурі в сучасних умовах, автор показує це з урахуванням зміни стандартів педагогічної професії та викликів часу. В результаті переосмислення попереднього педагогічно-наукового досвіду автор дійшов висновку про те, що організація навчального процесу з розвитку педагогічної компетентності має здійснюватися за такими формами здобуття вищої освіти, як формальна, неформальна та інформальна. Тезисно подано перелік умов та форм розвитку педагогічної компетентності у майбутніх викладачів психології, як-то: необхідність розвитку здатності до педагогічної рефлексії, яка спрямована на розвиток рефлексивних умінь як важливої складової особистісного компонента педагогічної компетентності майбутнього викладача психології, спеціально розроблений тренінг розвитку педагогічної творчості майбутнього викладача психології, педагогічна фасилітація у межах вибіркової дисципліни «Педагогічна компетентність викладача психології». Подано опис наявних суперечностей процесу розвитку педагогічної компетентності у майбутніх викладачів психології в магістратурі в сучасних умовах закладів вищої освіти. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Aimah, S., Ifadah, M., & Linggar Bharati, D. A. (2017). Building teacher’s pedagogical competence and teaching improvement through lesson study. Arab World English Journal (AWEJ), 8(1), 66-78. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2945891

Anderson, R. C., Bousselot, T., Katz-Buoincontro, J., & Todd, J. (2021). Generating buoyancy in a sea of uncertainty: Teachers creativity and well-being during the COVID-19 pandemic. Frontiers in psychology, 11, 614774. doi.org/10.3389/fpsyg.2020.614774

Barpi, F., Dalmazzo, D., De Blasio, A., Vinci, F. (2021). Hacking Higher Education: Rethinking the EduHack Course. Education Sciences, 11(2), 11. Art. 40. https://doi.org/10.3390/educsci11020040

Bereczki, E. O., & Kárpáti, A. (2021). Technology-enhanced creativity: A multiple case study of digital technology-integration expert teachers’ beliefs and practices. Thinking Skills and Creativity, 39, 100791. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100791

Beusse, M., & Hartz, S. (2021). An instrument assessing the conditions of learning transfer in the field of university teachers’ didactic training. Zeitschrift fur Erziehungswissenschaft, 24(1), 155-184. https://doi.org/10.1007/s11618-021-00993-x

Bogusz, M. (2021). Care over the international students during COVID-19 lockdown. The Modern Higher Education Review, 6, 87–98. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.67

Bouchard, J. P., Stiegler, N., Padmanabhanunni, A., & Pretorius, T. B. (2023). Psychotraumatology of the war in Ukraine: The question of the psychological care of victims who are refugees or who remain in Ukraine. In Annales Médico-psychologiques, revue psychiatrique. 181(1), 12-15. Elsevier Masson. https://doi.org/10.1016/j.amp.2022.04.006

Carstensen, B., & Klusmann, U. (2021). Assertiveness and adaptation: Prospective teachers' social competence development and its significance for occupational well-being. British Journal of Educational Psychology, 91(1), 500-526. https://doi.org/10.1111/bjep.12377

Coggi, C., & Ricchiardi, P. (2020). Empowerment in higher education: training in teaching and assessment. Journal of Educational Cultural and Psychological Studies, 21, 149-168. https://doi.org/10.7358/ecps-2020-021-cogg

Hanim, F., Nurdyansyah, N., & Ruchana, S. (2020). Effect of pedagogical competence and work motivation on the performance of educators in SMP Muhammadiyah 4 Gempol. Proceeding of The ICECRS, 6. https://doi.org/10.21070/icecrs2020394

Horne, A. M. (2013). Looking to the future-the role of master’s programs in counseling psychology: a response to quality of master’s education: A concern for counseling Psychology?. The Counseling Psychologist, 41(5), 710-716. https://doi.org/10.1177/0011000012473165

Irmawati, D.K., Widiati, U., & Cahyono, B.Y. (2017). How do Indonesian professional English teachers develop their pedagogical competence in teaching implementation? Arab World English Journal (AWEJ), 8(2). http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3005610

Jackson, M. A., & Scheel, M. J. (2013). Integrating master’s education in counseling psychology for quality, viability, and value added. The Counseling Psychologist, 41(5), 717-723. https://doi.org/10.1177/0011000013493334

Júnior, J. G., de Amorim, L. M., Neto, M. L. R., Uchida, R. R., de Moura, A. T. M. S., & Lima, N. N. R. (2022). The impact of “the war that drags on” in Ukraine for the health of children and adolescents: Old problems in a new conflict?. Child Abuse & Neglect, 128, 105602. https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2022.105602

Lazarova, M., Caligiuri, P., Collings, D. G., & De Cieri, H. (2023). Global work in a rapidly changing world: Implications for MNEs and individuals. Journal of World Business, 58(1), 101365. https://doi.org/10.1016/j.jwb.2022.101365

Leikin, R., & Elgrably, H. (2020). Problem posing through investigations for the development and evaluation of proof-related skills and creativity skills of prospective high school mathematics teachers. International Journal of Educational Research, 102, 101424. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2019.04.002

Mospan, N. V., & Sysoieva, S. O. (2022). Trends in digital adaptation of schools during the COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 91(5), 21–35. https://doi.org/10.33407/itlt.v91i5.5063

Mospan, N. (2023). Trends in emergency higher education digital transformation during the COVID-19 pandemic. Journal of University Teaching & Learning Practice, 20(1), 50-70. https://doi.org/10.53761/1.20.01.04

Murkatik, K., Harapan, E., & Wardiah, D. (2020). The influence of professional and pedagogic competence on teacher’s performance. Journal of Social Work and Science Education, 1(1), 58-69. https://doi.org/10.52690/jswse.v1i1.10

Novianti, N. & Nurlaelawati, I. (2019). Pedagogical competence development of university teachers with non-education background: The case of a large university of education in Indonesia. International Journal of Education, 11(2), 169-177. https://www.learntechlib.org/p/208996/

Sarnovska, N. (2022). Blended learning technology as one of the foreign language teaching methods in the conditions of education during wartime. Grail of Science, 12(13), 458-462. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.29.04.2022.079

Sudargini, Y., & Purwanto, A. (2020). The effect of teachers pedagogic competency on the learning outcomes of students. Journal of Industrial Engineering & Management Research, 1(4), 1-8. https://doi.org/10.7777/jiemar.v1i4.96

Susanto, R., & Rachmadtullah, R. (2019). Model of pedagogic competence development: Emotional intelligence and instructional communication patterns. International Journal of Scientific and Technology Research, 8(10), 2358-2361.

Susanto, R., Rozali, Y. A., & Agustina, N. (2019). Development of pedagogical competency models for elementary school teachers: Pedagogical knowledge, reflective ability, emotional intelligence and instructional communication pattern. Universal Journal of Educational Research, 7(10), 2124-2132. https://doi.org/10.13189/ujer.2019.071010

Verkhovna Rada of Ukraine. (2022). Указ Президента України Про введення воєнного стану в Україні. [Decree of the President of Ukraine About the introduction of martial law in Ukraine]. Document 64/2022. Legislation of Ukraine. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/64/2022?lang=en#Text

Xu, W., Pavlova, I., Chen, X., Petrytsa, P., Graf-Vlachy, L., & Zhang, S. X. (2023). Mental health symptoms and coping strategies among Ukrainians during the Russia-Ukraine war in March 2022. International Journal of Social Psychiatry, 69(4). https://doi.org/10.1177/00207640221143

Downloads


Переглядів анотації: 44

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Черепєхіна, О. (2023). РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ПСИХОЛОГІЇ В МАГІСТРАТУРІ: УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД . The Modern Higher Education Review, (8), 123–133. https://doi.org/10.28925/2617-5266.2023.88

Номер

Розділ

РОЗВИТОК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ВИЩІЙ ОСВІТІ