РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ФОРМАТІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2617-5266.2023.84Ключові слова:
іншомовна компетенція, лексична компетенція, мовні навички, змішане навчання, вища освітаАнотація
Інтеграція України у Європейський простір вищої освіти вимагає від майбутніх фахівців досконалого володіння іноземними мовами. Кількість годин, відведених на вивчення іноземної мови у закладах вищої освіти, є недостатньою для формування всіх видів іншомовної компетенції, зокрема іншомовної лексичної компетенції. Володіння лексичною компетенцією є частиною системи розвитку говоріння іноземною мовою. Саме тому виникає необхідність вдосконалення методів, засобів і технологій навчання іноземної мови. Мета статті – розкрити роль процесу формування іншомовної лексичної компетенції студентів. Для досягнення мети було проведено анкетування студентів мовного закладу вищої освіти. У статті наведено дані та аналіз проведеного опитування. Зроблено висновок, що поєднання традиційних методів навчання та інноваційних у процесі вивчення іноземної мови дає змогу активізувати самостійну діяльність студентів, підвищує пізнавальну активність, сприяє більш ефективному формуванню словникового запасу. Дано рекомендації щодо покращення умов для оволодіння студентами лексичними одиницями, зокрема у форматі змішаного навчання. Описані вище вправи та рекомендації дозволять не лише сформувати лексичну компетенцію та тренувати пам’ять у студентів мовних закладів вищої освіти, що є інтегративною складовою їх іншомовної комунікативної компетенції, а й розширити світогляд студента, адже вони пізнають багатий культурний код іншого народу.
Завантаження
Посилання
Azamatovna, S.I., Muhammadievna, B.G., & Bazarovna, K.M. (2022). Development of professional lexical competence in English of ESP students. International Journal of Early Childhood Special Education, 14(3), 9710–9713. https://doi.org/10.9756/INT-JECSE/V14I3.1111
Deveci, T. (2016). Freshman communication students’ development of lexical competence. 10th International Technology, Education and Development Conference (INTED), 7294–7294. https://iated.org/archive/inted2016
Horbatiuk, L., Kravchenko, N., Alieksieieva, H., Lipych, V., & Rozumna, T. (2019). Use of mobile applications for foreign language lexical competence formation. Journal of History Culture and Art Research, 8(3), 113–124. https://doi.org/10.7596/taksad.v8i3.2093
Lee, J. F. (2003). Making communicative language teaching happen. The McGraw-Hill.
Li, L.J. (2013). A Practical research on application of metaphor to English lexical teaching. 3rd International Conference on Applied Social Science (ICASS 2013), 4, 135–140. https://www.aconf.org/conf_28159
Martínez-Carrasco, R., & Becerra, J.A. (2020). Lexical bundles in L2 competence development: A corpus-based approach to oral and written skills, 14th International Technology, Education and Development Conference (INTED), 7883–7891. https://iated.org/archive/inted2014
Mei, L., Kun, Y., Yuhua, N., & Yiping, J. (2009). New way to lexical acquisition: approach of corpus-based data driven learning, International Forum on Computer Science-Technology and Applications, Chongqing, China, 41–43, https://doi.org/10.1109/IFCSTA.2009.248
Mospan, N. (2023a). Digitalisation of writing in higher education: The COVID-19 pandemic impact. Journal of University Teaching & Learning Practice, 20(2), 1–24. https://doi.org/10.53761/1.20.02.08
Mospan, N. (2023b). Language patterns in English language teaching: Virtual educational discourse. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2(75), 33–42. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2023.2.4
Sato, M., & Tanaka, S. (2017). L2 lexical development and the lexical network model: The case of basic verbs of perception. International Journal of Applied Linguistics, 27(1), 110–131. https://doi.org/10.1111/ijal.12108
Vassileva, B. (2015). The formation of lexical competence in teaching in Bulgarian language for foreigners. Bulgarski Ezik I Literatura-Bulgarian Language and Literature, 57(6), 601–612. https://www.uni-vt.bg/userinfo/365/pub/6836/bel6_2015.pdf
Vedder, I., & Benigno, V. (2016). Lexical richness and collocational competence in second-language writing. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 54(1), 23–42. https://doi.org/10.1515/iral-2016-0015
Velasco, D.G. (2007). Lexical competence and functional discourse grammar. Alfa Revista de Linguística (Alfa, São Paulo), 51(2), 165–187, https://core.ac.uk/download/pdf/268130484.pdf
Oxford, R.L. (1990). Language Learning Strategies. What every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle Publishers. https://www.scirp.org/
Retamar, G.D., & López-Pérez, M. (2021). Reading habits and lexical competence of future teachers of English in primary education. Educacao & Formacao, 6(1), e3504, https://doi.org/10.25053/redufor.v6i1.3504
Shandra, N., Matviienko, L., Karpliuk, S., Povoroznyuk, R., Pochuieva, V., & Fonariuk, O. (2022). The formation of English-language lexical competence of future specialists of information technologies. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(4), 21–39. https://doi.org/10.18662/rrem/14.4/627
Sotillo, S.M. (2016). An update on discourse functions and syntactic complexity in synchronous and asynchronous communication. Language Learning & Technology, 20(2), 166–171. http://dx.doi.org/10125/44470
Sysoieva, S., & Mospan, N. (2018). Concept of competence in the international and national educational contexts. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 1-2(54-55), 7–15. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2018(1-2)715
Thornbury, S. (2002). How to teach vocabulary. Pearson Education Limited.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 «The Modern Higher Education Review»
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.