МОДЕЛЬ «ЧОТИРИ – “І”»: РОЗВИТОК РІВНЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ У ВЧИТЕЛЬСЬКІЙ ПРОФЕСІЇ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2022.72Ключові слова:
вчительська професія, розвиток інтересу, орієнтація на вчительську професію, пост-міленіали, зумери, модель «Чотири – , ознаки інтересу, показники зацікавленості, старшокласникиАнотація
Стаття присвячена дослідженню різних підходів до отримання педагогічної професії та розгляду розвитку інтересу до професії вчителя. Обираючи об'єктом даної статті розвиток інтересу до педагогічної професії, автор має намір зіставити різні підходи та трактування вищевказаного терміна в освітньому процесі та професійній орієнтації. Зміна стандартів педагогічної професії та нові виклики часу стали основою для нового підходу до процесу професійної орієнтації та зумовили додаткове вивчення останнього покоління пост-міленіалів або зумерів, як їх називають у різних джерелах. Аналіз характеристик останнього покоління різними вченими й дослідницькими групами став основою переосмислення попереднього досвіду педагогічної професійної орієнтації старшокласників. В поточному дослідженні враховуються зміни в життєвому середовищі, нові підходи до освітнього процесу, нове покоління, що виросло. В результаті створюється модель «Чотири – “І”»: Рівні розвитку інтересу до вчительської професії», а для покоління зумерів визначені ознаки інтересу до вчительської професії. Додатково визначено шість показників розвитку інтересу до педагогічної діяльності для чіткого розуміння подальших дій процесу. орієнтації на педагогічну професію
Завантаження
Посилання
Ainley, M. (2017). Interest: Knowns, unknowns, and basic processes. In O’Keefe, P. A. & Harackiewicz, J. M. (Eds.). The Science of Interest (pp. 3–24). New York, NY: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-55509-6_1
Blaschke, L. M. (2012). Heutagogy and lifelong learning: A review of heutagogical practice and self-determined learning. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(13). https://doi.org/10.19173/irrodl.v13i1.1076
Cook, V. S. (2019). Generation Z Engaged in the Classroom. Retrieved from https://wcetfrontiers.org/2019/03/06/generation-z-engaged-in-the-classroom/
Dimock, M. (2018). Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins. Retrieved from https://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/01/17/where-millennials-end-and-generation-z-begins/
Eldridge, A. (2022). Generation Z: Demographic group. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/topic/Generation-Z
Francis, F. & Hoefel, F. (2018). ‘True Gen’: Generation Z and its implications for companies. https://www.mckinsey.com/industries/consumer-packaged-goods/our-insights/true-gen-generation-z-and-its-implications-for-companies
Fry, R., & Parker, K. (2018). Early benchmarks show ‘post-millennials’ on track to be most diverse, best-educated generation yet : A demographic portrait of today’s 6- to 21-year-olds. Pew research center. https://www.pewresearch.org/social-trends/2018/11/15/early-benchmarks-show-post-millennials-on-track-to-be-most-diverse-best-educated-generation-yet/
Hidi, S. (1990). Interest and its contribution as a mental resource for learning. Review of Educational Research, 60(4), 549–71. https://doi.org/10.2307/1170506
Hidi, S., & Ainley, M. (2008). Interest and self-regulation: Relationships between two variables that influence learning. In Schunk, D. H. & Zimmerman, B. J. (Eds.), Motivation and Self-Regulated Learning: Theory, Research, and Application (pp. 77–109). Mahwah, NJ: Erlbaum.
Hidi, S., & Renninger, K. A. (2006). The four-Phase Model of Interest Development. Educational Psychologist, 41(2), 111–27. https://doi.org/10.1207/s15326985ep4102_4.
Iran-Nejad, A. (1987). Cognitive and affective causes of interest and liking. Journal of Educational Psychology, 79(2), 120–30. DOI: 10.1037/0022-0663.79.2.120.
Ivaniuk, I. V., & Ovcharuk, O. V. (2021). Problems and needs of teachers in the organization of distance learning in Ukraine during quarantine caused by COVID-19 pandemic: 2021 research results. Information Technologies and Learning Tools, 85(5), 29–4. https://doi.org/10.33407/itlt.v85i5.4669
Kaminska, M. (2019). Trends in Continuing Education of Teachers in European Education Systems. The Modern Higher Education Review, 3. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.5
Mospan, N. (2016). Teacher education graduates in Ukraine: Current state of play. Cogent Education, 3, 1–19. http://dx.doi.org/10.1080/2331186X.2016.1221192
Mospan, N. V., & Sysoieva, S. O. (2022). Trends in digital adaptation of schools during the COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 91(5), 21–35. https://doi.org/10.33407/itlt.v91i5.5063
Order “On adoption of Professional Standard for professions: “Teacher of primary school classes of secondary educational institution”, “Teacher of secondary educational institution”, Teacher of primary school” (№ 2736, 2020). https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20#Text
Renninger, K. A. (2009). Interest and identity development in instruction: An inductive model. Educational Psychologist, 44(2), 1–14. https://doi.org/10.1080/00461520902832392.
Rotgans, J. I., & Schmidt, H. G. (2017). Interest development: Arousing situational interest affects the growth trajectory of individual interest. Contemporary Educational Psychology, 49, 175–184. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2017.02.003
Sysoieva, S., & Sokolova, I. (2018). Teacher Educators: From “The Hidden Profession” to Revealed Profession. The Modern Higher Education Review, 2. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2017.2.3
Stacey, M. (2020). The Business of Teaching: Becoming a Teacher in a Market of Schools. Springer Nature. Switzerland AG. https://doi.org/10.1007/978-3-030-35407-7
Zhernosiek, I. P. (1998). Scientific-methodical work in secondary school (pp.49–53). IZMN
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 «The Modern Higher Education Review»
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.