ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ НАВИЧОК ЕКОЛОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Оксана Кошіль Фаховий коледж "Універсум" Київського університету імені Бориса Грінченка, проспект Ю. Гагаріна, 16, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-9121-1297

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2022.71

Ключові слова:

екологічне спілкування, екологічне середовище дитини, екологічний підхід, майбутні вихователі, ненасильницькі комунікації, освітнє середовище закладу дошкільної освіти, середовищний підхід в освіті, фахова підготовка

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування у майбутніх вихователів навичок екологічного спілкування у процесі фахової підготовки. Теоретико-методологічно обґрунтовано психолого-педагогічні засади формування у майбутніх вихователів навичок екологічного спілкування у процесі фахової підготовки.

У статті здійснено аналіз підходів учених до тлумачення понять, які складають науковий тезаурус дослідження: «екологічне спілкування», «екологічний підхід», «екологічна поведінка», «екологічне середовище дитини».

Обґрунтовано важливість екологічного спілкування в освітньому середовищі закладу дошкільної освіти. На підставі аналізу наукових праць виокремлено компоненти досліджуваного утворення: мотиваційний, соціальний, комунікативний, рефлексивний; визначено групи технологій, дієві нетрадиційні методи навчання; методологічні підходи ефективного формування умінь організовувати екологічне спілкування з дітьми дошкільного (раннього та передшкільного) віку в закладі дошкільної освіти.

Охарактеризовано комплекс педагогічних умов ефективного формування у майбутніх вихователів навичок екологічного спілкування у процесі фахової підготовки. Запропоновано модернізувати педагогічні умови формування у майбутніх вихователів навичок екологічного спілкування через реалізацію технологій коучингу (coaching) під час педагогічних практик студентів.

Уточнено зміст поняття «екологічне спілкування» як ненасильницьке спілкування, яке включає усвідомлення і повагу своїх та чужих особистих кордонів, любов до себе і турботу про свій внутрішній комфорт, толерантність, прийняття власних і чужих недоліків, емпатії.

Визначено фундаментальні принципи екологічного спілкування в освітньому середовищі закладу дошкільної освіти

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Оксана Кошіль, Фаховий коледж "Універсум" Київського університету імені Бориса Грінченка, проспект Ю. Гагаріна, 16, м. Київ, Україна

кандидат педагогічних наук, викладач Фахового коледжу "Універсум" Київського університету імені Бориса Грінченка, проспект Ю. Гагаріна, 16, м. Київ, Україна,

Посилання

Bratko, M. V. (2018). Teoretychni i metodychni zasady upravlinnia profesiinoiu pidhotovkoiu fakhivtsiv v osvitnomu seredovyshchi universytetskoho koledzhu [Dys. na zdob. nauk. stup. d-ra ped. nauk : 13.00.04 – teoriia i metodyka profesiinoi osvity, 13.00.06 – teoriia i metodyka upravlinnia osvitoiu]. Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. Kyiv.

Bronfenbrenner, U. (1994). Ecological models of human development. In International Encyclopedia of Education, Vol.3, 2nd ed. Oxford: Elsevier. Reprinted in: Gauvain, M. & Cole, M. (Eds.), Reading on the Development of Children, 2-nd ed. 1993, (pp. 37–43). NY.: Freeman.

Brown, H.C.P. (2022). Student perspectives on course-based experiential learning in Environmental Studies. Journal of Environmental Studies and Sciences. https://doi.org/10.1007/s13412-022-00798-2

Christidi, Z., & Christopoulou, E. (2022). Environmental Awareness in Preschool Education via Educational Robotics and STEAM Education. 7th South-East Europe Design Automation, Computer Engineering, Computer Networks and Social Media Conference, SEEDA-CECNSM 2022. https://doi.org/10.1109/SEEDA-CECNSM57760.2022.9932911

Hruzd-Matuszczyk, A. (2018). Collaboration of parents and teachers – from theoretical assumptions to their practical implementation (the case of Polish school abroad). The Modern Higher Education Review, 2. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2017.2.2

Griswold, W., Patel, M., & Gnanadass, E. (2022). ‘One Person Cannot Change It; It’s Going to Take a Community’: Addressing Inequity through Community Environmental Education. Adult Learning. https://doi.org/10.1177/10451595221145206

Kyseliuk, N. P. (2018). Vplyv emotsii na ekolohichnist spilkuvannia (na materiali suchasnoho anhlomovnoho dyskursu). Molodyi vchenyi : nauk. Zhurn, 3.2 (55.2), 5–9.

Marcella, V., & Samofalova, Y. (2022). Data-driven and research-based learning approaches to environmental education in university contexts: two case studies in Italy and Germany. Language Learning in Higher Education. https://doi.org/10.1515/cercles-2022-2064

Mospan, N. (2022). Teaching emotional English intonation. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2, 45–51. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.2.5

Neuman, S. B. (2014) The Preschool Educational Environment Rating System (PEERS). NY, The Shanker Institute. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED557991.pdf

Papadopoulos, I. (2019). Investigating factors enhancing intercultural communication: From students’ writing to teachers’ practice. The Modern Higher Education Review, 3. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.13

Petrunko, O., & Pliushch, O. (2021) Perspektyvy zastosuvannia ekolohichnoho pidkhodu v suchasnykh psykholohichnykh doslidzhenniakh. Vcheni zapysky Universytetu "KROK", 4(64), 205–216.

Protsenko, O. (2013) Kouch-tekhnolohii u formuvanni zhyttievoi kompetentnosti uchniv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 29, 330–334.

Rosenberg, M. B. (2015). Non-violent communication: A language of life. Encinitas, CA., PuddleDancer Press.

Sobczak-Michałowska, M. (2021). Practical training of students at Polish universities using WSG university in Bydgoszcz as an example. The Modern Higher Education Review, 6, 66–75. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.65

Sysoiev, O. (2021). Circular economy education: experience of Finland. The Modern Higher Education Review, 6, 76–86. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.66

Van Kempen, A., Kristiansen, S., & Feldpausch-Parker, A. M. (2022). Communicating Science, Technology, and Environmental Issues: A Case Study of an Intercultural Learning Experience. Frontiers in Communication, Science and Environmental Communication, 7. https://doi.org/10.3389/fcomm.2022.805397

Downloads


Переглядів анотації: 224

Опубліковано

2022-12-31

Як цитувати

Кошіль, О. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ НАВИЧОК ЕКОЛОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ. The Modern Higher Education Review, (7), 10–18. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2022.71

Номер

Розділ

НЕПЕРЕРВНА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА