КОГНІТИВНО-ПОВЕДІНКОВИЙ КОУЧИНГ - МОЖЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ В СИСТЕМІ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ремігіуш Коц Університет економіки в Бидгощі. вул. Гарбари, 2, 85-229, м. Бидгощ, Республіка Польща https://orcid.org/0000-0002-0442-3428

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.68

Ключові слова:

коучинг, когнітивно-поведінковий коучинг, когнітивно-поведінкова терапія

Анотація

Автор статті порушує питання про можливість використання в системі освіти одного з методів коучингу, яким є когнітивно-поведінковий коучинг. У першій частині представлено аналіз самого поняття коучингу, включаючи дослідження його ефективності у вирішенні вибраних проблем або вдосконалення окремих сфер системи освіти. Автор визначає один із видів коучингу – когнітивно-поведінковий коучинг. Він наводить дослідження ефективності цього методу, вказуючи на потенційні сфери його застосування в системі освіти. Для того, щоб продемонструвати потенційну корисність методу когнітивно-поведінкового коучингу, автор посилається на приклади прийомів роботи з клієнтом (учнем, батьками), отриманих з когнітивно-поведінкової терапії, які, на думку автора, можуть бути успішно перенесені. на ґрунті когнітивно-поведінкового коучингу. Стаття носить дослідницький характер. Автор порушує питання застосування когнітивно-поведінкового коучингу в навчальних закладах, водночас привертаючи увагу до необхідності поглиблених емпіричних досліджень у цій сфері.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ремігіуш Коц, Університет економіки в Бидгощі. вул. Гарбари, 2, 85-229, м. Бидгощ, Республіка Польща

Соціальний психолог, політолог, доцент Інституту соціальних наук

Посилання

Aronson, E., Wilson, T.D. & Akert, R.M. (2006). Social Psychology. Heart and mind. Warszawa: Wydawnictwo Zysk i S-ka. (published in Polish)
Barry, M., Murphy, M., & O'Donovan, H. (2017). Assessing the effectiveness of a cognitive behavioural group coaching intervention in reducing symptoms of depression among adolescent males in a school setting. International Coaching Psychology Review, 12(2), pp. 101–109.
Beck, A.T. (2005). The current state of cognitive therapy: A 40-year retrospective. Archives of General Psychiatry, 62, pp. 953–959.
Bennewicz, M. (2011). Coaching and mentoring in practice. Warszawa: G+J Gunner+ Jahr Polska. (published in Polish)
Butler, A., Chapman, J., Forman, E., & Beck, A. (2006). The empirical status of cognitive behavioural therapy: A review of meta-analyses. Clinical Psychology Review, 26(1), pp.17–31. doi:10.1016/j.cpr.2005.07.003
Clutterbuck D. (2002). Everyone needs a mentor. How to manage talents. Warszawa: Wydawnictwo Petit. (published in Polish)
Grant, A.M. (2003). The impact of life coaching on goal attainment, metacognition and mental health. Social Behaviour and Personality, 31(3), pp.253–264.
Green, L.S., Oades, L.G. & Grant, A.M (2006). Cognitive-behavioural, solution-focused life coaching: Enhancing goal striving, well-being, and hope. The Journal of Positive Psychology, 1(3), pp.142–149.
Grzymkowska, A. (2012), Coaching in work with teaching teams. Warszawa: Wydawnictwo ORE. (published in Polish)
Ellis, A. (1962). Reason and emotion in psychotherapy. New York: Lyle Stuart.
Kowalik, S. (Ed.). (2012). Student and teacher psychology. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (published in Polish)
Leahy, R. L. (2008). Techniques of cognitive therapy. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. (published in Polish)
Łukowska, K. (2011). Coaching as an efficient method in developing emotional intelligence. [In:] H.Liberska (Ed.), Current Psychosocial Problems in Traditional and Novel Approaches. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Neenan, M. & Palmer, S. (2001). Cognitive behavioural coaching. Stress News, 13(3), pp.15–18.
Neenan, M. & Dryden, W. (2002). Life coaching: A cognitive behavioural approach. London: Brunner-Routledge.
O’Connor, J. & Lages, A. (2009). How coaching works? London: A & C Black Business Information and Development.
O’Donovan, H. (2009). CRAIC – a model suitable for Irish coaching psychology. The Coaching Psychologist, 5(2), pp.34–40.
O’Donovan, H, (2010). CRAIC – an Irish coaching psychology conversation in evolution. Coaching Psychology International, 3(1), pp.16–18.
Palmer, S. & Szymanska, K. (2007). Cognitive behavioural coaching: An integrative approach. In S. Palmer & A. Whybrow (Eds.), Handbook of coaching psychology: A guide for practitioners (pp.86-117). London: Routledge.
Popiel, A. & Pragłowska, E. (2008). Cognitive behavioural therapy. Theory and practice.
Warszawa: Wydawnictwo Paradygmat. (published in Polish)
Popiel, A. & Pragłowska, E. (2009). Cognitive Behavioural Psychotherapy - practice based on empirical research. Psychiatry in Clinical Practice, 2(3), pp.146–155. (published in Polish)
Rogers, J.(2010). Coaching. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Williams, H., Edgerton, N. & Palmer, S. (2010). Cognitive behavioural coaching. In E. Cox, T. Bachkirova & D. Clutterbuck (Eds.). The complete handbook of coaching (pp. 345-50). Los Angeles [etc.]: SAGE.
Wujec, B. (2012). The genesis and definitions of coaching. Coaching Review, 1 (4) pp. 4–28. (published in Polish)

Downloads


Переглядів анотації: 258

Опубліковано

2021-12-31

Як цитувати

Коц, Р. (2021). КОГНІТИВНО-ПОВЕДІНКОВИЙ КОУЧИНГ - МОЖЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ В СИСТЕМІ ОСВІТИ. The Modern Higher Education Review, (6), 99–113. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.68

Номер

Розділ

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ