ОСВІТА ЦИРКУЛЯРНОЇ ЕКОНОМІКИ: ДОСВІД ФІНЛЯНДІЇ

Автор(и)

  • Сисоєв Олексій Київський міжнародний університет, вул. Львівська, 49, 03179 Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-5899-0244

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.66

Ключові слова:

вища освіта, циркулярна економіка, дипломні програми, методи, формат освіти

Анотація

З моменту оголошення Національної економічної стратегії-2030 перехід до циркулярної економіки став порядком денним для України. У цих умовах пошук хорошого досвіду та практики є важливим пріоритетом національної вищої освіти. Дослідження зосереджено на аналізі освітнього досвіду в циркулярній економіці у Фінляндській Республіці. Фінляндська Республіка стала першою країною, яка надала освітні програми з циркулярної економіки. Це теоретичне дослідження ґрунтується, на огляді літератури, а також аналізі веб-сайтів фінських університетів для вивчення ступеневих програм (їх змісту та структури навчання), методів та форм навчання. У статті представлено узагальнений аналіз бакалаврських, магістерських та докторських програм з кругової економіки або суміжних наук. Основними висновками є методи навчання в циркулярній економіці, виокремлені за такими принципами: історичний (проектний), пріоритет у впровадженні педагогіки (навчання та навчання), діяльність учнів (комбіновані методи), стратегії навчання (евристичні методи), джерело знань (безпосереднє чи опосередковане вивчення дійсності).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Сисоєв Олексій, Київський міжнародний університет, вул. Львівська, 49, 03179 Київ, Україна

Кандидат економічних наук, доцент, керівник департаменту ліцензування та акредитації

Посилання

Bachelor Programs in Sustainability Studies in Finland. (2021). KEYSTONE. Bachelor Studies. URL: https://www.bachelorstudies.com/Bachelor/Sustainability-Studies/Finland/
Bugallo-Rodríguez, A., Vega-Marcote, P. (2020). Circular economy, sustainability and teacher training in a higher education institution. International Journal of Sustainability in Higher Education, 21(7), 1351-1366. DOI: https://doi.org/10.1108/IJSHE-02-2020-0049
Circular Economy and Education (2016). Conference report. Porto, June 6. 2016.
Doctoral Researcher (Bio and Circular Economy) (2019). Tampere University, Finland. ScholarshipDb.Net. URL: https://scholarshipdb.net/scholarships-in-Finland/Doctoral-Researcher-Bio-And-Circular-Economy-Tampere-University=_qMBmWK56RGUWgAlkGUTnw.html
Ellen MacArthur Foundation. https://ellenmacarthurfoundation.org/resources/education–and–learning/teaching–resources
Khataybeha, A.M, Subbarinia, M. Shurman, S. (2010). Education for sustainable development, an international perspective. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 599–603. doi:10.1016/j.sbspro.2010.07.149
Kioupi, V. and Voulvoulis, N. (2019). Education for Sustainable Development: A Systemic Framework for Connecting the SDGs to Educational Outcomes, Sustainability, 11(21), 6104, https://doi.org/10.3390/su11216104
LUTUniversity. Official site. URL: https://www.masterstudies.com/Masters-Programme-in-Circular-Economy/Finland/LUTUniversity/
Mäkiö, I. & Virta, M. (2019). Menetelmiä kiertotalouden opettamiseen - opas ja työkalupakki. Painopaikka: PunaMusta Oy, Juvenes Print, Tampere 2019. 46p. http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522167217.pdf
Mospan N. (2016b). Teacher education graduates in Ukraine: Current state of play. Cogent Education, Vol.3. 1-19. http://dx.doi.org/10.1080/2331186X.2016.1221192
Mospan, N. (2016a). Students training tendency in the EU and Ukraine: legal aspect. The Morden Higher Education Review, 1, 115–120. http://orcid.org/0000-0001-8610-7965
Sukiennik M., Zybała K., Fuksa D. Kęsek M. (2021). The role of universities in sustainable development and circular economy strategies. Energies 2021, 14(17), 5365; https://doi.org/10.3390/en14175365
Sumter, D., de Koning, J., Bakker, C. & Balkenende, R. (2021). Key Competencies for Design in a Circular Economy: Exploring Gaps in Design Knowledge and Skills for a Circular Economy. Sustainability (Switzerland). 13, pp. 1-15. https://doi.org/10.3390/su13020776
Sysoieva S., Batechko N., Mospan N. (2018). Module Piloting for PhD Training: Experience of Ukraine. Journal of Modern Education Review, 8 (9), 661–666. http://www.academicstar.us/issueshow.asp?daid=2268
Sysoieva S., Mospan N. Concept of Competence in the International and National Educational Contexts. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 1-2 (54-55), 7–15. DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2018(1-2)715
The opportunities for the circular economy for Finland (2015). Sitra. 72p. https://media.sitra.fi/2017/02/28142449/Selvityksia100.pdf
UNESCO. (2021). What is Education for Sustainable Development? https://en.unesco.org/themes/education-sustainable-development/what-is-esd

Downloads


Переглядів анотації: 223

Опубліковано

2021-12-31

Як цитувати

Олексій, С. (2021). ОСВІТА ЦИРКУЛЯРНОЇ ЕКОНОМІКИ: ДОСВІД ФІНЛЯНДІЇ. The Modern Higher Education Review, (6), 76–86. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.66

Номер

Розділ

НЕПЕРЕРВНА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА