ОСВІТА ЦИРКУЛЯРНОЇ ЕКОНОМІКИ: ДОСВІД ФІНЛЯНДІЇ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.66Ключові слова:
вища освіта, циркулярна економіка, дипломні програми, методи, формат освітиАнотація
З моменту оголошення Національної економічної стратегії-2030 перехід до циркулярної економіки став порядком денним для України. У цих умовах пошук хорошого досвіду та практики є важливим пріоритетом національної вищої освіти. Дослідження зосереджено на аналізі освітнього досвіду в циркулярній економіці у Фінляндській Республіці. Фінляндська Республіка стала першою країною, яка надала освітні програми з циркулярної економіки. Це теоретичне дослідження ґрунтується, на огляді літератури, а також аналізі веб-сайтів фінських університетів для вивчення ступеневих програм (їх змісту та структури навчання), методів та форм навчання. У статті представлено узагальнений аналіз бакалаврських, магістерських та докторських програм з кругової економіки або суміжних наук. Основними висновками є методи навчання в циркулярній економіці, виокремлені за такими принципами: історичний (проектний), пріоритет у впровадженні педагогіки (навчання та навчання), діяльність учнів (комбіновані методи), стратегії навчання (евристичні методи), джерело знань (безпосереднє чи опосередковане вивчення дійсності).
Завантаження
Посилання
Bugallo-Rodríguez, A., Vega-Marcote, P. (2020). Circular economy, sustainability and teacher training in a higher education institution. International Journal of Sustainability in Higher Education, 21(7), 1351-1366. DOI: https://doi.org/10.1108/IJSHE-02-2020-0049
Circular Economy and Education (2016). Conference report. Porto, June 6. 2016.
Doctoral Researcher (Bio and Circular Economy) (2019). Tampere University, Finland. ScholarshipDb.Net. URL: https://scholarshipdb.net/scholarships-in-Finland/Doctoral-Researcher-Bio-And-Circular-Economy-Tampere-University=_qMBmWK56RGUWgAlkGUTnw.html
Ellen MacArthur Foundation. https://ellenmacarthurfoundation.org/resources/education–and–learning/teaching–resources
Khataybeha, A.M, Subbarinia, M. Shurman, S. (2010). Education for sustainable development, an international perspective. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 599–603. doi:10.1016/j.sbspro.2010.07.149
Kioupi, V. and Voulvoulis, N. (2019). Education for Sustainable Development: A Systemic Framework for Connecting the SDGs to Educational Outcomes, Sustainability, 11(21), 6104, https://doi.org/10.3390/su11216104
LUTUniversity. Official site. URL: https://www.masterstudies.com/Masters-Programme-in-Circular-Economy/Finland/LUTUniversity/
Mäkiö, I. & Virta, M. (2019). Menetelmiä kiertotalouden opettamiseen - opas ja työkalupakki. Painopaikka: PunaMusta Oy, Juvenes Print, Tampere 2019. 46p. http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522167217.pdf
Mospan N. (2016b). Teacher education graduates in Ukraine: Current state of play. Cogent Education, Vol.3. 1-19. http://dx.doi.org/10.1080/2331186X.2016.1221192
Mospan, N. (2016a). Students training tendency in the EU and Ukraine: legal aspect. The Morden Higher Education Review, 1, 115–120. http://orcid.org/0000-0001-8610-7965
Sukiennik M., Zybała K., Fuksa D. Kęsek M. (2021). The role of universities in sustainable development and circular economy strategies. Energies 2021, 14(17), 5365; https://doi.org/10.3390/en14175365
Sumter, D., de Koning, J., Bakker, C. & Balkenende, R. (2021). Key Competencies for Design in a Circular Economy: Exploring Gaps in Design Knowledge and Skills for a Circular Economy. Sustainability (Switzerland). 13, pp. 1-15. https://doi.org/10.3390/su13020776
Sysoieva S., Batechko N., Mospan N. (2018). Module Piloting for PhD Training: Experience of Ukraine. Journal of Modern Education Review, 8 (9), 661–666. http://www.academicstar.us/issueshow.asp?daid=2268
Sysoieva S., Mospan N. Concept of Competence in the International and National Educational Contexts. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 1-2 (54-55), 7–15. DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2018(1-2)715
The opportunities for the circular economy for Finland (2015). Sitra. 72p. https://media.sitra.fi/2017/02/28142449/Selvityksia100.pdf
UNESCO. (2021). What is Education for Sustainable Development? https://en.unesco.org/themes/education-sustainable-development/what-is-esd
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 «The Modern Higher Education Review»
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.