«СТАРІ ІДЕЇ» В НОВИХ СОЦІАЛЬНИХ КОНТЕКСТАХ. УНІВЕРСИТЕТ І ВИКЛИКИ СВІТОВОГО РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ

Автор(и)

  • Ярослав Хархула Akademia Ignatianum у Кракові, вул. Коперника 26, 31-501 м. Краків, Республіка Польща https://orcid.org/0000-0002-8470-7374

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.64

Ключові слова:

університет, глобалізація, інтернаціоналізація, освітні послуги

Анотація

Рівень освіти стає все більш важливим чинником, який визначає як соціально-економічні зміни, так і системи норм і цінностей. З одного боку, процеси глобалізації пропонують багатство та різноманітність культурних переваг, доступ до «широких» знань. З іншого боку, вони посилюють тенденцію до уніфікації та стандартизації багатьох сфер життя особистості. Для того, щоб правильно відноситись до сучасних змін, яким підлягає університет, слід простежити історичні зміни, які торкнулися цього закладу, та проаналізувати сучасні очікування, які формує світовий ринок послуг. Стаття присвячена аналізу процесу глобалізації науки. Такий підхід до науки характеризується аналізом ознак, що визначають науку як соціальний інститут. У цьому контексті представлено найважливіші виклики та труднощі, пов’язані з особливостями світового валютного ринку. Сучасний університет вимагає відкритості до викликів майбутнього. Нові виклики майбутнього призводять до того, що університет має готувати своїх випускників не лише до використання досягнень цивілізації, а, насамперед, до творчої участі в процесі його створення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ярослав Хархула, Akademia Ignatianum у Кракові, вул. Коперника 26, 31-501 м. Краків, Республіка Польща

Доктор гуманітарних наук у галузі соціології, заступник директора Інституту освітніх наук з викладання

Посилання

Castells, M. (2000). The Rise of the Network Society. Oxford: Blackwell (in English).
Dejna, D., Nalaskowski, F. (2013). Publiczni i niepubliczni. Przełom. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK (in Polish).
De Wit, H. (2002). Internationalization of higher education in the United States and Europe. Greenwood: Greenwood Publishing Group (in English).
Hałas, E. (2015). Przez pryzmat kultury. Dylematy badań nad współczesnością. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego (in Polish).
Heilbron, J. (2013). The social sciences as an emerging global field. “Current Sociology”, 62(5), pp.685–703 (in English).
Iwińska, K. (2015). Być I działać w społeczeństwie. Dyskusje wokół teorii podmiotowego sprawstwa. Kraków: Nomos. (in Polish).
Knight, J. (2014). International Education Hubs: Student, Talent, Knowledge Models. Berlin: Springer Publishers (in English).
Kokocińska, A. (2015). Społeczna wartość wyższego wykształcenia. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM (in Polish).
Kozyr-Kowalski, S. (2005). Uniwersytet a rynek. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM (in Polish).
McLuhan, M. (2011). The Gutenberg Galaxy. Toronto: University of Toronto Press (in English).
Mikiewicz, P. (2014). Kapitał społeczny i edukacja. Warszawa: PWN (in Polish).
Melosik, Z. (2009). Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskurs wolności, wiedzy i władzy. Kraków: Wydawnictwo IMPULS (in Polish).
Melosik, Z., Szkudlarek, T. (2010). Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń. Kraków: Impuls (in Polish).
Newman, J.H. (2015). The Idea of a University. London: Aeterna Press (in English).
Mucha, J. (2009). Uspołecznina racjonalność technologiczna. Naukowcy z AGH wobec cywilizacyjnych wyzwań i zagrożeń współczesności. Warszawa: IFiS PAN (in Polish).
Slaughter, Sh. (2009). Academic Capitalism and the New Economy: Markets, State and Higher Education. Baltimore: The John Hopkins University Press (in English).
Szadkowski, K. (2015). Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszaw: PWN (in Polish).
Szołtysek, A. E. (2013). Filozofia edukacji. Kształtowanie umysłu. Kraków: Impuls (in Polish).
Sztompka, P. (2016). Kapitał społeczny. Teoria przestrzeni międzyludzkiej. Kraków: Znak (in Polish).
Tittenbrun, J. (2014). Kolonizcja nauki i świata przez kapitał. Teoria światów równoległych w wydaniu socjologii wiedzy. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka (in Polish).
Ziman, J. (2000). Real science: what it is and what it means? Cambridge: Cambridge University Press (in English).

Downloads


Переглядів анотації: 161

Опубліковано

2021-12-31

Як цитувати

Хархула, Я. (2021). «СТАРІ ІДЕЇ» В НОВИХ СОЦІАЛЬНИХ КОНТЕКСТАХ. УНІВЕРСИТЕТ І ВИКЛИКИ СВІТОВОГО РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ. The Modern Higher Education Review, (6), 56–65. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.64

Номер

Розділ

НЕПЕРЕРВНА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА