ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ В УМОВАХ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2021.63Ключові слова:
професійна підготовка, мультикультурне середовище, університетська освіта, міжкультурна компетентність, професійна діяльністьАнотація
Статтю присвячено проблемі професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах мультикультурного середовища. Автором проаналізовано дослідження і публікації з даної теми. Зазначено, що в епоху глобалізації, коли відокремлене існування різних народів і культур стає неможливим, коли стоїть питання про поєднання національних цінностей, іде переосмислення цілей і завдань освіти і стає зрозуміло, що діючий зміст освіти не задовольняє достатньою мірою потреб соціуму, виникають і широко обговорюються нові парадигми освіти, і все частіше вживаються такі поняття, як полікультурна освіта, культурологічний підхід, міжкультурна компетенція.
Знання та вміння в контексті підготовки студентів до професійної діяльності мають поєднуватися з відкритістю, гнучкістю власного мислення, а також вмотивованим бажанням здійснювати ефективну професійну діяльність та успішно будувати стосунки. Формування міжкультурної компетентності в процесі підготовки до професійної діяльності в багатонаціональному суспільстві передбачає готовність до взаємодії з іншими системами культурної орієнтації та ґрунтується на повазі до інших культурних цінностей. Міжкультурна компетентність – це здатність розпізнавати, поважати та ефективно використовувати відмінності у сприйнятті, мисленні та поведінці нашої та іншої культури під час здійснення професійної діяльності в багатонаціональному суспільстві.
Завантаження
Посилання
Bennett, M. (2001) A developmental approach to training intercultural sensitivity. In J. Martin (Guest Ed.), Special Issue on Intercultural Training. International J. of Intercultural Relations.Vol. 10, N 2. pp. 179-186. (in English)
Chubuk, R. (2014) Profesiyna pidhotovka sotsialʹnykh pratsivnykiv za metodom proektiv [Professional training of social workers by the method of projects] Actual problems of public administration, pedagogy and psychology. Vip. 1. pp. 181-185.(in Ukrainian).
Druzhinin, N. (2003) Slovar po proforiyentatsii i psikhologicheskoy podderzhke [Dictionary of career guidance and psychological support] Kemerovo Regional Center for Vocational Guidance of Youth and Psychological Support of the Population, Tomsk Center for Vocational Guidance. [Electronic resource] Access mode: http://esta2011.h16.ru/spravinfa/slovar/Ditionair.html (in Russian).
Karnyshev, (2014) Mizhkulturna kompetentnist i mizhetnichna tolerantnist studentiv [Intercultural competence and interethnic tolerance of students] pp. 62-79 (in Ukrainian).
Osypov, H. (2000) Sotsiolohichnyy entsyklopedychnyy slovnyk [Sociological encyclopedic dictionary] Moscow, P. 150 (in Ukrainian).
Ozhehov, S. (2007) Slovnyk rosiyskoyi movy: ok. 53000 sliv [Dictionary of the Russian language: approx. 53000 words] Publishing House LLC: World and Education Publishing House LLC, 640 p. (in Ukrainian).
Poznyak, O. (2002) Mihratsiyni protsesy v konteksti demohrafichnoho rozvytku Ukrayiny: suchasnyy stan i perspektyvni tendentsiyi [Migration processes in the context of demographic development of Ukraine: current status and future trends] Economic Journal XXI. pp. 34-43. (in Ukrainian).
Sadokhyn, A. (2007) Mizhkulturna kompetentnist : ponyattya, struktura, shlyakhy formuvannya [Intercultural competence: concept, structure, ways of formation] Journal of Sociology and Social Anthropology. Vol H. №1 pp. 125-139 (in Ukrainian).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 «The Modern Higher Education Review»
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.