DEVELOPING PROFESSIONAL IMAGE OF SOCIAL WORKERS IN UNIVERSITY EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28925/2617-5266/2025.107

Keywords:

educational environment, methodology, professional image, social work competences, social work education

Abstract

Дослідження формування професійного іміджу майбутніх соціальних працівників є одним із багатьох досліджень університетського освітнього середовища. Методологічна передумова цієї роботи розглядається як один із ретельно інтегрованих педагогічних процесів, спрямованих на інтеграцію освітніх, розвивальних та формувальних аспектів навчання через викладання в рамках навчання. Соціальні потреби, з одного боку, та слабкі теоретичні та методологічні основи підготовки соціальних фахівців, з іншого боку, є джерелами всієї значущості цього дослідження. Професійний імідж майбутнього соціального працівника концептуалізується як багаторівневий конструкт, що складається з чотирьох тісно взаємозалежних компонентів: когнітивного: щодо знань щодо онтологічно-філософсько-гуманістично-правово-етичних питань соціальної роботи; комунікативного: володіння практичними навичками міжособистісної взаємодії, розвиток емпатії та довіри до інших; емоційно-ціннісного: гуманістична система цінностей плюс емоційна стабільність, толерантність та соціальна відповідальність; рефлексивно-поведінкового: моделювання розуміння професійних ролей, розуміння процесу самооцінки для проектування іміджу, підтримки самосприйняття та поведінкової корекції. Більше того, методи повинні охоплювати досягнення на трьох взаємопов'язаних рівнях: організаційно-методичний – спрямування розробки навчальної програми, посібника, навчального модуля та електронного курсу; змістовне виховання професійної ідентичності в рамках етичних принципів з урахуванням ціннісно-мотиваційних вимірів майбутніх спеціалістів; та технологічний, що передбачає активне впровадження сучасних методів та цифрових інструментів для залучення студентів до їхньої професійної діяльності. Таким чином, технологічна класифікація змісту поділяється на три основні розділи: практично-орієнтоване навчання (бізнес-симуляції та семінари з особистісного розвитку); цифрово-комунікаційний (веб-платформи для професійної самопрезентації та формування медіаідентичності в контексті віртуального світу); та практичний (волонтерство та стажування), що є дуже важливим, оскільки саме на цьому рівні застосовуються знання, розвиваються навички та набуваються іміджеві компетенції в реальному соціально-професійному середовищі. Результати експерименту переконливо свідчать про високу ефективність методичного забезпечення у формуванні професійного іміджу майбутніх соціальних працівників під час університетських програм навчання, що робить цю тему темою значної важливості та має вагому наукову цінність.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Clearfield, S. M. (1977). Professional self-image of the social worker: Implications for social work education. Journal of

Education for Social Work, 13(1), 23–30. https://doi.org/10.1080/00220612.1977.10671409

Demchenko, O. (2024). Using digital educational resources in the training of social workers [Використання цифрових освітніх ресурсів у підготовці соціальних працівників]. Innovative Pedagogy, 73, 221–225.

Devis, M., & Hulli, M. (2012). Professional development and image formation of a social worker [Професійний розвиток та

формування іміджу соціального працівника]. Social Pedagogy, 25(1), 45–58.

Kosteva, T., & Faichuk, E. (2018). The impact of modern pedagogical conditions on the information competence formation of social work graduate students. The Modern Higher Education Review, (2). https://doi.org/10.28925/25187635.2017.2.14

Mospan, N. (2019). From education to labour market. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1-2), 50–56. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2016(1-2)5055

Mospan, N. V., Ognevyuk, V. O., & Sysoieva, S. S. (2022). Emergency higher education digital transformation: Ukraine’s

response to the COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 89(3), 90–104. https://doi.org/10.33407/itlt.v89i3.4827

Sacristan, D., & Lalane, M. (2022). Field instruction: A relational model to promote a positive professional identity for social

work students. Journal of Teaching in Social Work, 42(4), 303–315. https://doi.org/10.1080/08841233.2022.2103228

Smit, D. (2012). Ефективність соціальної роботи та її вплив на сприйняття іміджу професіонала [The Effectiveness of Social Work and Its Impact on the Perception of the Professional Image]. Sociological Research, 15(4), 541–555.

Spirina, T., & Liakh, T. (2020). Social workers training in continuing education system. The Modern Higher Education Review, (4), 27–34. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2019.4.3

Tompson, N. (2017). Perception of the social worker’s image among clients and society. Journal of Social Work, 30(2), 163–176.

Tymoshenko, N. Ye., & Kyryliuk, O. V. (2024). Складові формування професійного іміджу майбутнього соціального працівника [Components of forming the professional image of a future social worker]. Scientific Journal of the National Pedagogical University, M. P. Drahomanov. Series 11: Social Work. Social Pedagogy, 72, 193–198.

Downloads


Abstract views: 11

Published

2025-12-24

How to Cite

Pleskanov, D. (2025). DEVELOPING PROFESSIONAL IMAGE OF SOCIAL WORKERS IN UNIVERSITY EDUCATION. The Modern Higher Education Review, (10), 157–177. https://doi.org/10.28925/2617-5266/2025.107