TRANSFORMATION OF HIGHER MEDICAL EDUCATION IN CRISIS IN UKRAINE
DOI:
https://doi.org/10.28925/2617-5266/2024.98Keywords:
higher medical education, blended learning format, crisis conditions, digital technologiesAbstract
У статті досліджується реакція національної вищої медичної освіти в кризових умовах у 2020 – 2024 рр. У складних 2020 – 2024 рр. здобувачі освіти та викладачі зіткнулися з новими викликами – переходами від традиційної до дистанційної, а потім до гібридної чи змішаної освіти. Всі учасники освітнього процесу були вимушені опанувати невідомі раніші освітні платформи, змінити формат та методи професійної підготовки майбутніх лікарів. Урахування ставлення та досвіду здобувачів освіти та викладачів у кризовій ситуації сьогодення є джерелом для прийняття рішень щодо покращення трансформації національної вищої медичної освіти. Дослідження сконцентровано на вивченні досвіду та сприйнятті здобувачами освіти та викладачів змішаного формату навчання. Дослідження базується на результатах опитування здобувачів освіти та викладачів Національного медичного університету імені О.О. Богомольця, які дають чітке уявлення про швидкий перехід вищої медичної освіти до нового формату – змішаного навчання в кризових умовах сьогодення. Анкетування розроблені у форматі Google Forms та розіслані вибірково здобувачам освіти онлайн. Підкреслено, що в кризових умовах національні медичні університети автономно і протягом короткого часу реорганізували освітні послуги на змішаний формат через різноманітні технічні можливості та фінансові ресурси. Отримані дані свідчать про те, що кризові умови прискорили цифровізацію національної вищої медичної освіти. Окрім того, результати опитування дають змогу не лише визначити позитивні та негативні тенденції трансформації національної вищої медичної освіти, а також окреслити перспективні формати навчання очами студентів та викладачів у майбутньому. Визначено, що організація змішаного формату навчання здобувачів вищої медичної освіти у кризових умовах має пріоритетне значення, істотно сприяє подальшому розвитку охорони здоров’я населення, збереженню й зміцненню здоров’я людей та запобіганню різноманітним захворюванням.
Downloads
References
Abysova, M. A., Kravchuk, M. H., & Hurniak, O. M. (2023). Digitalization in University Education: Didactic Aspects. Information Technologies and Learning Tools, 93(1), 68–79. https://doi:10.33407/itlt.v93i1.5097
Distance learning platform Likar_NMU. [Платформа дистанційного навчання Likar_NMU]. Kyiv, Ukraine. https://likar.nmu.kyiv.ua/md/?redirect=0
Library of the National Medical University, named after O.O. Bogomolets. Scientific databases. [Бібліотека Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Наукові бази даних]. Kyiv, Ukraine. https://librarynmu.com/bazy-danykh
Londar, L., & Pietsch, M. (2023). Providing Distance Education During The War: The Experience of Ukraine. Information Technologies and Learning Tools, 98(6), 31–51. https://doi: 10.33407/itlt.v98i6.5454
Mospan, N., & Slipchuk, V. (2020). COVID-19 Impact on Medical Education: Evidence of International Students. Universal Journal of Educational Research, 8(12B), 8393-8401. https://doi:10.13189/ujer.2020.082645
Mospan, N. V., Ognevyuk, V. O., & Sysoieva, S. O. (2022). Emergency Higher Education Digital Transformation: Ukraine’s Response to the COVID-19 Pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 89(3), 90–104. https://doi: 10.33407/itlt.v89i3.4827
Mospan, N. (2023). Trends in emergency higher education digital transformation during the COVID-19 pandemic. Journal of University Teaching & Learning Practice, 20(1), 50-70. https://doi.org/10.53761/1.20.01.04
Slipchuk, V., Yuzkiv, H., Batechko, N., Pisotska, M., & Klymenko, L. (2021). Academic mobility development among university students during the COVID-19 pandemic. International Journal of Health Sciences, 5(3), 573–583. https://doi.org/10.53730/ijhs.v5n3.2490
Spivakovskyy, S., Slipchuk, V., Svyrydenko, O., Perova, S., & Krysalo, O. (2020). Virtual space as a platform for student research practices. International Journal of Industrial Engineering & Production Research, 31(4), 547–558. https://doi.org/10.22068/ijiepr.31.4.547
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 The Modern Higher Education Review

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.